E-sklepy pod ostrzałem negatywnych wpisów
![E-sklepy pod ostrzałem negatywnych wpisów E-sklepy pod ostrzałem negatywnych wpisów](https://static.deon.pl/storage/image/core_files/2014/12/29/6b6e2aae82e57934b52483f15256f2a4/jpg/deon/articles-thumb-xlarge-breakpoint-default/e-sklepy-pod-ostrzalem-negatywnych-wpisow.jpg)
Internetowe sklepy słono płacą za krytyczne komentarze publikowane w sieci. Ceną jest utrata klientów.
Ponad 36 proc. konsumentów przyznaje, że gdy nie jest zadowolona z usług e-sklepu wystawia mu w internecie negatywną opinię i odradza tam zakupy - wynika z badania serwisu Opineo.pl.
Takie komentarze w sieci zwykle są nasycone emocjami i bardziej niż same słowa przemawiają do wyobraźni internautów, a to już prosta droga do utraty klientów i spadku liczby transakcji. Wg badania Opineo.pl aż 3/4 konsumentów pod wpływem negatywnych opinii zrezygnowało z zakupów w e-sklepie.
A szacunki fundacji Obserwatorium Zarządzania wskazują, że polskich przedsiębiorców może to kosztować nawet 5,2 mld zł rocznie.
Warto więc dbać o budowanie dobrych relacji z klientami, a nie sprzyja temu utrudniony kontakt ze sprzedawcą, braki w obsłudze, zła jakość towaru, opóźnienia w wysyłce czy problemy z reklamacją.
A na liście największych grzechów e-sprzedawców przygotowanej przez Opineo.pl są też: sprzedaż podróbek, niezgodność towaru z opisem, anulowanie zamówienia, brak możliwości wyboru kuriera czy niedotrzymywanie słowa.
Skomentuj artykuł