Jest cichy i emituje jedynie parę wodną. Oto pierwszy na świecie pociąg pasażerski na wodór
W Niemczech zaprezentowano Coradia iLint - pierwszą na świecie pasażerską linię kolejową, która będzie obsługiwana wyłącznie pociągami napędzonymi wodorem. Ekologiczne i bezemisyjne składy będą stopniowo zastępowały pociągi spalinowe.
Jak informuje portal Na kolei, wodorowe pociągi mają zasięg 1 tys. kilometrów. Oznacza to, że na jednym zbiorniku wodoru mogą jeździć cały dzień, emitując jedynie parę wodną, a także znacznie niższy poziom hałasu.
Wodorowe pociągi będą tankowane na stacji wyposażonej w zbiornik mogący pomieścić 1800 kg wodoru, sześć sprężarek i dwie pompy paliwowe. W przyszłości planowane jest wytwarzanie wodoru na miejscu dzięki elektrolizie i odzyskowi energii elektrycznej.
Jak działa pociąg wodorowy?
Wykorzystywany w pociągach linii Coradia iLint wodór to pierwiastek chemiczny, który nie napędza składu bezpośrednio, ale służy do generowania energii elektrycznej. Oznacza to, że pociąg zasilany jest tak naprawdę prądem wytwarzanym na jego pokładzie. Jest to mechanizm zbliżony do tego, który od lat wykorzystuje się w pociągach z silnikami Diesla, z tą jednak różnicą, że paliwo wodorowe emituje jedynie "parę wodną i kondensat".
Pociągi obsługujące linię Coradia iLint wyprodukował koncern Alstom.
Skomentuj artykuł