Globalna awaria aplikacji od Google. Sprawdź, co zrobić, jeśli widzisz taki komunikat
Od rana użytkownicy systemu Android informują o pojawiających się komunikatach w swoich telefonach i braku możliwości uruchomienia niektórych aplikacji. Tłumaczy co się dzieje i jak znaleźć rozwiązanie.
Jeśli w czasie próby uruchomienia aplikacji widzisz u siebie komunikat "aplikacja przestała działać", to bardzo możliwe, że twój problem wynika z masowego problemu, który zgłaszają użytkownicy Androida na całym świecie.
Początkowo problem dotyczył tylko urządzeń Samsunga, ale szybko zaczął pojawiać się także w telefonach innych firm.
Co się dzieje?
Problemem jest jeden z komponentów systemu Android - Android WebView. Jak tłumaczy Google na stronie swojego sklepu Google Play, aplikacja "to wstępnie zainstalowany na urządzeniu składnik systemu bazujący na Chrome. Umożliwia on aplikacjom na Androida wyświetlanie treści internetowych. Należy go na bieżąco aktualizować, by zawierał najnowsze zabezpieczenia i poprawki".
"Problemy ma stwarzać także sama przeglądarka Chrome, choć nie do końca wiadomo, czym jest to spowodowane. A to oznacza, że dotyka to przede wszystkim aplikacje oferujące możliwość wyświetlania treści stron internetowych bezpośrednio z ich poziomu — z wykorzystaniem WebView. Dlatego przestały działać m.in. Allegro, OLX, aplikacje pogodowe, skrzynki mailowe i wiele wiele innych. Nie działały lub nadal nie działają aplikacje Google, np. Gmail" - donosi serwis AntyWeb.
Jak pozbyć się problemu?
Internetowe media zajmujące się technologią informują, że najlepszym rozwiązaniem jest zaktualizowanie aplikacji z poziomu sklepu Google Play. W sklepie pojawiła się właśnie aktualizacja Android System WebView o numerze 89.0.4389.105.
Jak informuje AntyWeb: "gdyby to nie zadziałało, musicie odinstalować najnowszą aktualizację Android System WebView. W zależności od modelu telefonu, możecie udać się do : Ustawienia > Aplikacje > Android System WebView i z rozwijanego menu wybrać opcję Odinstaluj aktualizację. Nie na każdym urządzeniu ta funkcja jest dostępna i jeśli nie widzicie możliwości odinstalowania aktualizacji z poziomu Ustawień, pomocne może okazać się wyczyszczenie miejsca na dane oraz pamięci na dane. Opcje te znajdują się w zakładce Pamięć wewnętrzna".
Jeśli powyższa metoda nie działa, konieczne może okazać się wyłączenie działania przeglądarki Chrome w telefonie (Ustawienia > Aplikacje > Chrome > Wyłącz). "Powoduje to aktywację Android System WebView, które w Google Play widnieje jako gotowe do aktualizacji. Po pobraniu nowej wersji i jej zainstalowaniu wszystko powinno wrócić do normy" - donosi serwis.
Choć nie udostępniono w tej sprawie oficjalnej wiadomości, to bardzo prawdopodobne, że Google wie o awarii (jej skala była zbyt duża) i pracuje nad jej rozwiązaniem.
Skomentuj artykuł