Tatrzański Park Narodowy chce odejść od kulinarnej tandety
Władze Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) chcą stworzyć sieć mobilnych punktów gastronomicznych typu food truck przy wejściach do tatrzańskich dolin. Podawane w nich jedzenie ma być świeże, zdrowe i regionalne, a mobilne bary - estetyczne i jednolite - napisano w ogłoszonym przetargu.
- Chcemy stworzyć nową markę gastronomiczną i stawiamy sobie za cel podniesienie standardu usług gastronomicznych na Podhalu oraz odejście od kulinarnej tandety - powiedział PAP Life dyrektor TPN Szymon Ziobrowski.
Pierwszy mobilny punkt gastronomiczny ma powstać na Palenicy Białczańskiej, gdzie rozpoczyna się najbardziej popularny szlak turystyczny w Tatrach, czyli droga do Morskiego Oka.
Władze parku wymagają od oferentów, aby punkty gastronomiczne były związane z kulturą i tradycją Podhala.
- Chcemy promować zdrowe i świeże produkty, przygotowywane możliwie na bieżąco, nie zawierające ulepszaczy i konserwantów, dobrej jakości. Zależy nam na wsparciu lokalnych producentów, od których produkty mogłyby być pozyskiwane - wyjaśnił dyrektor.
Według specyfikacji przetargowej posiłki w punktach TPN-u mają być podawane tylko w ekologicznych opakowaniach, a oferenci muszą wziąć pod uwagę niedrogie, nieskomplikowane menu, które pozwoli na w miarę płynną obsługę dużego ruchu turystycznego.
Przedsiębiorcy gastronomiczni mają czas do 5 maja na składanie ofert.
Skomentuj artykuł