Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność

Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność
(fot. sxc.hu)
"Dziennik Polski" / PAP / pz

Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność. Jedna na czternaście postrzega je jako codzienną konieczność, ale tylko co trzydziesta uważa to za przykry obowiązek - donosi "Dziennik Polski", powołując się na badania portalu Prekursorki.pl.

Z badania na 1300-osobowej grupie kobiet wynika, że mężczyźni są w głębokim cieniu - niemal 2/3 Polek samodzielnie decyduje, co kupić na co dzień, a 1/3 wspólnie decyduje z mężem czy partnerem. Jedynie co setny mężczyzna ma samodzielny wpływ na to, co trafi ze sklepu do domu.

Przy podejmowaniu decyzji o zakupach Polki najczęściej konsultują i liczą się z rekomendacjami znajomych i rodziny (75 proc.), dla prawie 2/3 ważne są opinie innych kobiet. 28 proc. bierze pod uwagę reklamę, a co czwarta kieruje się przy zakupach tym co przeczyta w gazetach.

Według autorów badania ich wyniki uprawniają do stwierdzenia, że "zakupy są kobietą".

Jak podkreśla "Dziennik Polski", nie ani Chiny, ani Indie, a kobiety są obecnie największym wschodzącym rynkiem świata. Według raportu Boston Consulting Group, w 2022 r. przeciętne wynagrodzenie kobiet przewyższy wynagrodzenie mężczyzn.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.