Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność
Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność. Jedna na czternaście postrzega je jako codzienną konieczność, ale tylko co trzydziesta uważa to za przykry obowiązek - donosi "Dziennik Polski", powołując się na badania portalu Prekursorki.pl.
Z badania na 1300-osobowej grupie kobiet wynika, że mężczyźni są w głębokim cieniu - niemal 2/3 Polek samodzielnie decyduje, co kupić na co dzień, a 1/3 wspólnie decyduje z mężem czy partnerem. Jedynie co setny mężczyzna ma samodzielny wpływ na to, co trafi ze sklepu do domu.
Przy podejmowaniu decyzji o zakupach Polki najczęściej konsultują i liczą się z rekomendacjami znajomych i rodziny (75 proc.), dla prawie 2/3 ważne są opinie innych kobiet. 28 proc. bierze pod uwagę reklamę, a co czwarta kieruje się przy zakupach tym co przeczyta w gazetach.
Według autorów badania ich wyniki uprawniają do stwierdzenia, że "zakupy są kobietą".
Jak podkreśla "Dziennik Polski", nie ani Chiny, ani Indie, a kobiety są obecnie największym wschodzącym rynkiem świata. Według raportu Boston Consulting Group, w 2022 r. przeciętne wynagrodzenie kobiet przewyższy wynagrodzenie mężczyzn.
Skomentuj artykuł