Facebook wkracza na polski rynek
Potentat planuje założenie u nas swojego oddziału. Marketingowcy z Wrocławia zaczęli akcję, by filia FB powstała właśnie w ich mieście - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".
Do tej pory za Polskę odpowiadał oddział Facebooka w Dublinie. Jednak miliony użytkowników i kilkadziesiąt tysięcy firmowych fanpage'y przekonały amerykańską firmę z Palo Alto do wejścia na nasz rynek. Jeszcze nie wiadomo ile osób znajdzie w polskim oddziale zatrudnienie, ani w którym mieście się znajdzie, ale polska branża marketingowa już zaciera ręce.
- O tym, że jest potrzeba, i to realna rynkowa, także biura w Polsce, wiadomo praktycznie od dwóch lat, kiedy polska społeczność zaczęła bardzo szybko przyrastać - mówi Anna Robotycka z FaceAddicted. Pod koniec 2009 r. polskich kont w tym portalu było ledwie trochę ponad milion, a obecnie ich liczba przekroczyła już 7,5 mln.
- Przedstawiciele firmy z oddziału w Dublinie, który do tej pory odpowiadał za nasz kraj, w ostatnich kilku tygodniach odwiedzili agencje marketingowe i interaktywne specjalizujące się w mediach społecznościowych i nie ukrywali, że celem jest przygotowanie gruntu pod własne biuro - dodaje Robotycka.
O inwestycji, choć nadal nie jest oficjalna, zaczyna się robić w środowisku coraz głośniej. Pojawiła się już nawet akcja na Facebooku "Wybieram Wrocław". - Pomysł poparł prezydent Rafał Dutkiewicz, a na początku przyszłego tygodnia tę petycję prześlemy do centrali Facebooka - mówi Bartosz Idzikowski, współorganizator akcji.
Skomentuj artykuł