Lux Veritatis nie wywiązała się z umowy?

PAP / drr

Fundacja Lux Veritatis nie wywiązała się z umowy z CenterNetem i dlatego zdecydowaliśmy się na jej wypowiedzenie - poinformował w przesłanym PAP oświadczeniu wiceprezes firmy Grzegorz Tomczyk.

W środę zarząd Fundacji poinformował, że podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy o współpracy z operatorem komórkowym w zakresie projektu telefonii komórkowej sieci "W Rodzinie". W oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej Radia Maryja jako przyczynę podano "niespełnienie przez CenterNet warunków, do których firma ta zobowiązała się w umowie".

DEON.PL POLECA




Fundacja podkreśla, że "od wielu miesięcy" oczekiwała na uruchomienie usług, które powinien zapewnić CenterNet, m.in. dostęp do internetu, roaming, poczta głosowa, MMS, SMS Premium i inne. "Nie mogliśmy również uzyskać wiążącej daty wprowadzenia umów abonenckich, a CenterNet nie regulował swoich zobowiązań wynikających z umów podpisanych z podmiotami uczestniczącymi w tym projekcie" - wytyka Lux Veritatis.

CenterNet uważa, że oświadczenie Fundacji o zakończeniu współpracy jest niezgodne z prawdą i świadomie wprowadza opinię publiczną w błąd. Tomczyk zaznaczył, że komunikat Lux Veritatis nie zawiera informacji o jednoczesnym, dokonanym również w środę, wypowiedzeniu umowy przez CenterNet. - Bezsprzecznie to Fundacja Lux Veritatis oraz podmioty przez Fundację wskazane są stroną, która nie wywiązała się z umowy, co zmusiło nas do zakończenia współpracy z Fundacją - dodał.

Wyjaśnił, że CenterNet wielokrotnie zgłaszał Fundacji i spółkom zaangażowanym w przedsięwzięcie (Bonum, MCMG) niewywiązywanie się z zawartych umów. Jednocześnie - jak tłumaczył - CenterNet zapraszał do rozmów, w trosce o interes wszystkich użytkowników sieci "W Rodzinie" i powodzenie wspólnego przedsięwzięcia.

"Nasze apele pozostawały bez odpowiedzi. 30 czerwca 2010 r. wręczyliśmy wypowiedzenia umów, na co niezrozumiałą reakcją było wydanie przez Fundację Lux Veritatis niezgodnego z prawdą oświadczenia. Wielokrotnie również zwracaliśmy uwagę na różnice w interpretacji zapisów w zawartych umowach. Niestety bezskutecznie" - napisał Tomczyk.

Zdaniem wiceprezesa CenterNet, w przypadku spółki Bonum z pierwotnie zakładanych 2 tys. punktów sprzedaży powstało niecałe 100. - Dla porównania w tym samym czasie staraniem CenterNet - nie odpowiadającego według umowy za taką działalność - doszło do utworzenia 6 tys. 150 punktów sprzedaży zlokalizowanych w sieci placówek pocztowych i organizacji handlowej "Żabka". Call center prowadzone przez MCMG, na które przekazaliśmy kwotę 5 mln zł, wykorzystuje swoje możliwości jedynie w znikomej części. Duże wątpliwości budzą też sposoby rozliczania funkcjonowania systemu, którego działanie w obecnej formie jest nieopłacalne oraz nierynkowe i naszym zdaniem niezgodne z zawartą umową - podkreślił.

- W obliczu tych faktów zdecydowaliśmy o wypowiedzeniu umów z FLV, Bonum i MCMG z dniem 30 czerwca br. - dodał. Jednocześnie zapewnił, że klienci sieci "W Rodzinie" bez zakłóceń mogą wykonywać połączenia i doładowywać telefony. Wiceprezes nie odniósł sie do zarzutów Fundacji dotyczących m.in. dostępu do internetu, roamingu, poczty głosowej w ofercie sieci komórkowej "W Rodzinie".

Sieć "W Rodzinie" rozpoczęła działalność w lipcu 2009 roku. Start projektu ogłosił na Jasnej Górze prezes Fundacji o. Tadeusz Rydzyk. Jak tłumaczył, dochód z nowego przedsięwzięcia Fundacja zamierza przeznaczyć na utrzymanie innych jej przedsięwzięć, m.in. uczelni w Toruniu, geotermii i telewizji.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Lux Veritatis nie wywiązała się z umowy?
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.