Szef Toyoty przeprosił chińskich konsumentów
Prezes koncernu samochodowego Toyota, Akio Toyoda, przeprosił w poniedziałek w Pekinie chińskich klientów za problemy z jakością produkowanych przez swój koncern samochodów.
– Incydent spowodował obawy chińskich użytkowników. Niniejszym pragnę wyrazić moje najszczersze przeprosiny za te obawy – powiedział Toyoda na konferencji prasowej. W czasie trwającego godzinę spotkania z dziennikarzami szef Toyoty przepraszał aż cztery razy.
W ubiegłym tygodniu Toyoda składał bezprecedensowe wyjaśnienia na ten sam temat w amerykańskim Kongresie.
W ostatnim okresie Toyota zmuszona została do odwołania do naprawy 8,5 mln swoich samochodów na całym świecie, najwięcej w USA, z powodu zacinających się pedałów przyspieszenia, przesuwających się dywaników podłogowych i niesprawnych hamulców.
Amerykanie coraz bardziej sceptycznie odnoszą się do reputacji Toyoty jako producenta niezawodnych samochodów najwyższej jakości.
W Chinach Toyota odwołała do naprawy 75 522 samochodów typu RAV4 z powodu wadliwego pedału gazu. Toyota nie rezygnuje jednak z planów ekspansji na chińskim rynku. W tym roku chce tam sprzedać 800 tys. samochodów.
W ubiegłym roku w Chinach sprzedano 13,6 mln samochodów, co spowodowało, że stały się one największym rynkiem samochodowym na świecie, wyprzedzając rynek amerykański.
Skomentuj artykuł