Warszawa: planowane drążenie 2. linii metra
Montaż pierwszej tarczy, która będzie drążyć tunel 2. linii metra, zakończy się pod koniec września; w szybie tarcza znajdzie się na przełomie roku i wtedy też zacznie prace - powiedział PAP Mateusz Witczyński z konsorcjum budującego metro.
Witczyński poinformował, że pierwsza z tarcz znajduje się na rondzie Daszyńskiego, kolejna tymczasowo - na pl. Defilad, a trzecia jest przygotowywana do ekspedycji do Warszawy.
Tarcze, które będą wykorzystane do budowy 2. linii metra jednocześnie drążą i układają tunel. "Razem z montażem i demontażem w szybie jest to prędkość ok.10-12 metrów na dobę. Tarcze będą pracować siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę" - powiedział Witczyński.
"W tej chwili dobiega końca montaż pierwszej tarczy na Rondzie Daszyńskiego. Będzie gotowa pod koniec września - wtedy zmontowane będzie jej czoło. Tarcza zostanie umieszczona w szybie i zacznie pracę na przełomie roku" - powiedział. Dodał, że tarcza wydrąży tzw. tunel północny: między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.
"Około miesiąca później zostanie uruchomiona druga tarcza, która wydrąży tunel południowy pomiędzy Rondem Daszyńskiego a komorą łącznika pod placem pl. Defilad. Następnie wykona odcinek pomiędzy komorą łącznika a stacją Powiśle" - dodał.
Witczyński wyjaśnił, że miesięczny odstęp w pracach tych dwóch tarcz jest konieczny ze względów bezpieczeństwa, gdyż nie mogą one pracować równocześnie, jeśli drążą równoległe tunele: północny i południowy.
Trzecia tarcza wydrąży południowy tunel między Powiślem a Dworcem Wileńskim.
Witczyński poinformował, że przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian. "Tarcza bez instalacji i płynów waży ok. 640 ton. Do prac jednej tarczy potrzebne jest przyłącze energetyczne o mocy 1 MW, a także przyłącza wodne i inne instalacje" - dodał.
Skomentuj artykuł