Biografia Kapuścińskiego sprzedała się na pniu
Biografia Ryszarda Kapuścińskiego błyskawicznie znika ze sklepowych półek. W dniu premiery niemal skończył się jej pierwszy nakład, dlatego wydawca zarządził błyskawiczny dodruk. Kolejne egzemplarze do księgarń mają trafić w piątek - donosi "Rzeczpospolita".
Z informacji „Rz” wynika, że do poniedziałku sprzedano 38 tys. z przygotowanych 45 tys. egzemplarzy. Wczoraj po południu wydawca oznajmił, że sprzedał już wszystko.
– Nakład został praktycznie wyczerpany. W hurtowniach książki nie ma, w księgarniach może zostały pojedyncze egzemplarze – mówi Paweł Szwed, redaktor naczelny Świata Książki. I podkreśla, że biografia jest na pierwszych miejscach list sprzedaży Merlin.pl i sieci Empik.
Żeby sprostać wysokiemu popytowi, wydawca zdecydował o błyskawicznym dodruku. Kolejne 45 tys. książek ma się znaleźć na półkach już w piątek.
W tle nie ucicha spór Alicja Kapuścińska - Artur Domosławski. Wdowa po mistrzu polskiego reportażu zarzuca autorowi, iż nie miał prawa pisać o życiu prywatnym jej męża, a książka miała mieć zupełnie inny charakter - percepcja Kapuścińkiego w świecie miała być głównym tematem publikacji. Również w mediach rozgorzała dyskusja o tym, co wolno a czego nie wolno reportażyście.
"Kapuściński non-fiction" sprzedaje się znacznie lepiej od biografii Lecha Wałęsy autorstwa Pawła Zyzaka. Głośna książka odbrązawiająca przywódcę „Solidarności” znalazła nieco ponad 13 tys. nabywców.
Skomentuj artykuł