Gra licealistów ma wejść na zagraniczny rynek

Gra licealistów ma wejść na zagraniczny rynek
(fot. Martin Cathrae / Foter / CC BY-SA)
PAP / kn

Wymyślona przez wrocławskich licealistów gra planszowa, której tematem jest rywalizacja fikcyjnych religii, ma wejść na międzynarodowy rynek.

Uczniowie pracują nad autorskimi grami planszowymi w ramach projektu "Mój pierwszy biznes przed 20-tką", któremu patronuje prezydent miasta.
W tym roku odbywa się trzecia edycja projektu, adresowanego do wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych. Od października do maja podzieleni na grupy licealiści spotykają się, by na organizowanych co dwa tygodnie zajęciach wspólnie opracowywać własny e-biznes lub grę planszową - od pomysłu po prototyp. Owoce pracy uczniów ocenia kilkuosobowa komisja organizatorów.
Jedna z grup uczestniczących w ubiegłorocznej edycji projektu nawiązała współpracę z wrocławskim wydawnictwem Board and Dice. Opracowywana przez licealistów gra planszowa pod roboczym tytułem "Tales of Creed" ma zostać wydana w wersji polskiej, angielskiej i niemieckiej. Premiera na rynku zagranicznym planowana jest na pierwszy kwartał 2016 r. Fundusze na publikację ma zapewnić zbiórka w serwisie Kickstarter.
Jak powiedział PAP współwłaściciel wydawnictwa Board and Dice Ireneusz Huszcza, przez najbliższe miesiące gra będzie przechodziła serię testów wśród graczy. "Chcemy w ostatecznej wersji uwzględnić również ich sugestie" - dodał.
"Tales of Creed" to gra, której tematem jest rywalizacja fikcyjnych religii. "To religie, których znaczenie osłabło lub zostały zapomniane. Gracze wcielają się w bogów danej religii i poprzez różne działania, w tym działania z pola ekonomii, muszą doprowadzić do dominacji swojej wiary" - mówił Huszcza.
W tegorocznej edycji projektu "Mój pierwszy biznes przed 20-tką" nad opracowaniem nowych projektów gier planszowych pracuje sześć zespołów uczniów z wrocławskich szkół średnich. "Dziś trudno powiedzieć, czy któryś z tych projektów trafi na rynek. Na tym etapie trudno ocenić, czy prototyp gry ma szansę zaistnieć na rynku" - uważa Huszcza.
Jak podają przedstawiciele wydawnictwa, ich ostatnia produkcja pt. "Dice Brewing" wyprzedała się w 1,5 miesiąca od wydania. Debiutem Board and Dice była gra planszowa "Piwne Imperium", która jesienią 2013 w zbiórce w serwisie Wspieram.to uzbierała ponad 25 tys. zł. Na rok 2015 wydawnictwo planuje trzy kolejne gry.
Adresowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych projekt "Mój pierwszy biznes przed 20-stką" realizowany jest przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu oraz Zarząd Obsługi Jednostek Miejskich UM Wrocławia przy wsparciu finansowym PKO BP SA. Zajęcia prowadzone są przez pracowników wydawnictwa Board and Dice. Patronat honorowy nad akcją sprawuje prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Gra licealistów ma wejść na zagraniczny rynek
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.