Facebook opiera zyski na mobilnej reklamie
Facebook w trzecim kwartale br. odnotował w sektorze reklamy na smartfonach i tabletach wzrost o 72 proc. względem poprzedniego roku, osiągając poziom 3,3 mld dol. Reklama mobilna stanowi trzy czwarte ich dochodów - podkreśla w czwartek "Financial Times".
W zeszłym roku dochody z reklamy na urządzeniach mobilnych stanowiły dwie trzecie całości funduszy otrzymywanych przez Facebooka. Portal społecznościowy odnotowywał, że miesięcznie przybywało mu 23 proc. aktywnych użytkowników mobilnych.
Całkowite dochody wzrosły o 41 proc. do poziomu 4,5 mld dolarów. Wzrosła także miesięczna liczba aktywnych użytkowników, przekraczając po raz pierwszy poziom 1,5 mld - jest to wynik o 14 proc. lepszy względem poprzedniego roku. "FT" dodaje, że Facebook odnotował także wzrost zainteresowania użytkowników materiałami wideo, publikowanymi na portalu społecznościowym. Dziennie 500 mln z nich oglądało 8 mld filmów - dwukrotnie więcej niż to miało miejsce w kwietniu br.
"FT" zwraca jednak uwagę, że koszty Facebooka rosły ostatnio szybciej niż poziom sprzedaży i wyniosły ponad 3 mld dolarów. Koncern zatrudnił w ostatnim czasie 1 tys. nowych pracowników, przez co obecnie pracuje dla niego 12 tys. ludzi - o 44 proc. więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku.
Za tym idzie spadek zainteresowania portalem społecznościowym na jego rynku macierzystym - w Ameryce Północnej. W USA i Kanadzie odnotowano, że przyrost nowych użytkowników spadł do poniżej 2 proc.
Spadki dotknęły też dochodów z reklam na komputerach osobistych - 8 proc. Mimo tego "FT" zwraca uwagę, że znaczny wzrost liczby nowych użytkowników mobilnych może zrównoważyć wyżej wymienione straty. Facebook planuje także uruchomić w najbliższej przyszłości nowe usługi np. za tydzień ruszyć ma nowa aplikacja Notify - podają źródła "FT". Program ma konkurować m.in. z Twitterem i Snapchatem.
Koncern rozwija także projekty wykraczające poza portale społecznościowe. Facebook pracuje m.in. nad sztuczną inteligencją i wirtualną rzeczywistością.
Skomentuj artykuł