"O podsłuchach rozmawiano codziennie"

PAP / drr

O podsłuchach telefonicznych otwarcie rozmawiano na kolegiach redakcyjnych w "News of the World" ("NotW"), dopóki nie zabronił tego ówczesny redaktor naczelny Andrew Coulson - informował już cztery lata temu b. reporter "NotW" Clive Goodman.

Associated Press zwraca uwagę, że zarówno News International, jak i "NotW" od dawna utrzymywały, iż Goodman - wyrzucony z pracy i skazany w związku z aferą podsłuchową - był jedynym reporterem, który uczestniczył we włamaniach do poczty głosowej.

Coulson - późniejszy doradca premiera Davida Camerona ds. mediów - wielokrotnie zaprzeczał, jakoby cokolwiek wiedział o tych włamaniach.

Komisja Izby Gmin, która bada aferę podsłuchową, zapowiedziała we wtorek, że prawdopodobnie ponownie wezwie Jamesa Murdocha - szefa News International - ponieważ list Goodmana i inne uzyskane przez nią materiały przeczą jego zeznaniom. James Murdoch (syn Ruperta Murdocha) zeznał w lipcu, że nie wiedział o dowodach, wskazujących na skalę afery podsłuchowej w "NotW".

Tabloid "NotW" został w lipcu zamknięty w związku z aferą podsłuchową. Gazeta ukazywała się przez 168 lat.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"O podsłuchach rozmawiano codziennie"
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.