Z kart historii: Debiut twórcy słynnej marki
Nim stał się twórcą legendarnej marki samochodów, której oddał własne nazwisko, pierwsze doświadczenia w świecie motoryzacji zdobywał jako mechanik i kierowca wyścigowy. 23 listopada 1919 w górskim wyścigu Parma - Pogio di Berceto zadebiutował Enzo Ferrari.
O zostaniu kierowcą wyścigowym marzył od dzieciństwa. Gdy miał 19 lat przyjaciel załatwił mu posadę w firmie CMN (Construzioni Meccaniche Nazionale). Ferrari został kierowcą testowym oraz dostawcą podwozi, a w 1919 roku zadebiutował w fabrycznym zespole. W swoim pierwszym wyścigu zajął 11. miejsce w klasyfikacji ogólnej. Kilka miesięcy później przeniósł się do ekipy Alfa Romeo. W pojazdach AR jeździł - z niewielkimi przerwami - do 1931 roku.
Ogółem wziął udział w 47. wyścigach, trzynastokrotnie zdobywając pierwsze miejsce. Lecz nie karierą kierowcy na zawsze zapisał się w historii motoryzacji.
Gdy żona kierowcy Laura zaszła w ciążę, zgodnie z obietnicą daną małżonce, Ferrari porzucił ściganie i zajął się organizacją własnej firmy, założonej w 1929 roku. Początkowo był to zespół rajdowy, półoficjalnie reprezentujący Alfę Romeo. Pod koniec lat trzydziestych ostatecznie pożegnał się z Alfą. W czasie wojny zajmował się produkcją obrabiarek, snując plany konstrukcji własnych samochodów. Już w 1946 roku powstał pierwszy silnik V12, a rok później pierwszy samochód wyścigowy Ferrari. Tak zaczęła się wielka kariera marki, która do dnia dzisiejszego pobudza wyobraźnię i zachwyca miłośników motoryzacji.


Skomentuj artykuł