4 lata temu
telegraph.co.uk / kk
Dokładnie 534 lata temu otwarto jeden z największych cudów sztuki. Co roku odwiedzają ją miliony turystów, ale nie wszyscy znają tajemnice, które skrywa to dzieło.
Dokładnie 534 lata temu otwarto jeden z największych cudów sztuki. Co roku odwiedzają ją miliony turystów, ale nie wszyscy znają tajemnice, które skrywa to dzieło.
Michał Anioł / ml
Dziś 542 urodziny Michała Anioła. Skala, w jakiej wpłynął on na swoją epokę, jest trudna do oszacowania. Człowiek renesansu, genialny malarz, rzeźbiarz, poeta i architekt. Dziś możecie przeczytać u nas kilka jego błyskotliwych myśli.
Dziś 542 urodziny Michała Anioła. Skala, w jakiej wpłynął on na swoją epokę, jest trudna do oszacowania. Człowiek renesansu, genialny malarz, rzeźbiarz, poeta i architekt. Dziś możecie przeczytać u nas kilka jego błyskotliwych myśli.
PAP / kn
Z archiwum bazyliki Świętego Piotra skradziono przed kilkoma laty list Michała Anioła. Sprawca kradzieży, były pracownik Watykanu domaga się za zwrot rękopisu okupu w wysokości 100 tysięcy euro - podał w niedzielę dziennik "Il Messaggero".
Z archiwum bazyliki Świętego Piotra skradziono przed kilkoma laty list Michała Anioła. Sprawca kradzieży, były pracownik Watykanu domaga się za zwrot rękopisu okupu w wysokości 100 tysięcy euro - podał w niedzielę dziennik "Il Messaggero".
7 lat temu
W XVI wieku Daniele da Volterra bez skrupułów domalowywał majtki na nagich postaciach Sądu ostatecznego Michała Anioła. Wszystko wskazuje na to, że w XXI-wiecznej Polsce znalazł on swojego kontynuatora. Na imię mu Tomasz Terlikowski.
W XVI wieku Daniele da Volterra bez skrupułów domalowywał majtki na nagich postaciach Sądu ostatecznego Michała Anioła. Wszystko wskazuje na to, że w XXI-wiecznej Polsce znalazł on swojego kontynuatora. Na imię mu Tomasz Terlikowski.
8 lat temu
PAP / mh
41 lat temu, 21 maja 1972 r., niezrównoważony psychicznie mężczyzna rzucił się z młotkiem na "Pietę" Michała Anioła w bazylice Świętego Piotra, poważnie uszkadzając słynną rzeźbę. Proces jej ratowania przypomniał dyrektor Muzeów Watykańskich Antonio Paolucci.
41 lat temu, 21 maja 1972 r., niezrównoważony psychicznie mężczyzna rzucił się z młotkiem na "Pietę" Michała Anioła w bazylice Świętego Piotra, poważnie uszkadzając słynną rzeźbę. Proces jej ratowania przypomniał dyrektor Muzeów Watykańskich Antonio Paolucci.
8 lat temu
PAP / pz
Michał Anioł skopiował od Leonarda da Vinci projekt kuli wieńczącej kopułę zakrystii w bazylice świętego Wawrzyńca we Florencji - taką tezę postawił przedstawiciel urzędu nadzoru nad zabytkami w tym mieście Vincenzo Vaccaro.
Michał Anioł skopiował od Leonarda da Vinci projekt kuli wieńczącej kopułę zakrystii w bazylice świętego Wawrzyńca we Florencji - taką tezę postawił przedstawiciel urzędu nadzoru nad zabytkami w tym mieście Vincenzo Vaccaro.
8 lat temu
Logo źródła: Radio Watykańskie PAP / Radio Watykańskie / CTV/ mh
Papież Juliusz II, jeden z najpotężniejszych w epoce renesansu, uznał za swe zadanie wzmocnienie siły państwa kościelnego. Dokonał tego przede wszystkim w dziedzinie sztuki i architektury. Na swój dwór sprowadził najwybitniejszych artystów epoki: Bramante, Michała Anioła i Rafaela, którzy z Watykanu uczynili skarbiec sztuki.
Papież Juliusz II, jeden z najpotężniejszych w epoce renesansu, uznał za swe zadanie wzmocnienie siły państwa kościelnego. Dokonał tego przede wszystkim w dziedzinie sztuki i architektury. Na swój dwór sprowadził najwybitniejszych artystów epoki: Bramante, Michała Anioła i Rafaela, którzy z Watykanu uczynili skarbiec sztuki.
8 lat temu
Logo źródła: Radio Watykańskie Radio Watykańskie / CTV / mh
Dokładnie pięć wieków temu uroczystymi Nieszporami papież Juliusz II inaugurował freski, które Michał Anioł utrwalił dla potomnych na sklepieniu Kaplicy Sykstyńskiej. Dziś, w tym samym miejscu, także nieszporami modlił się Benedykt XVI.
Dokładnie pięć wieków temu uroczystymi Nieszporami papież Juliusz II inaugurował freski, które Michał Anioł utrwalił dla potomnych na sklepieniu Kaplicy Sykstyńskiej. Dziś, w tym samym miejscu, także nieszporami modlił się Benedykt XVI.