Za odrzuceniem kryje się tęsknota. Za czym? Za ludzkim światem, w którym jest nadzieja na szczęście. Za światem, który – choć dotknięty złem – to jednak jest dobry i warto o niego dbać. Wielu chrześcijan powie, że to biblijna tęsknota i jej realizacja nie powinna zakładać negacji Boga. Dlaczego jednak tak się dzieje?
Za odrzuceniem kryje się tęsknota. Za czym? Za ludzkim światem, w którym jest nadzieja na szczęście. Za światem, który – choć dotknięty złem – to jednak jest dobry i warto o niego dbać. Wielu chrześcijan powie, że to biblijna tęsknota i jej realizacja nie powinna zakładać negacji Boga. Dlaczego jednak tak się dzieje?
W momencie granicznym wystrzeli to z człowieka spontanicznie jak płomień, jak wdech tego, który się topi czy dusi; bez słów i wielkich refleksji, jako momentalny czysty akt ducha, w którym człowiek jest absolutnie cały.
W momencie granicznym wystrzeli to z człowieka spontanicznie jak płomień, jak wdech tego, który się topi czy dusi; bez słów i wielkich refleksji, jako momentalny czysty akt ducha, w którym człowiek jest absolutnie cały.
Tyle mamy okazji do wątpienia. Wystarczy, że coś złego się stanie w Kościele, a już słychać głosy, że w takim razie widocznie Boga nie ma. Czyż istnienie Stwórcy zależy od tego, jak zachowują się ludzie?
Tyle mamy okazji do wątpienia. Wystarczy, że coś złego się stanie w Kościele, a już słychać głosy, że w takim razie widocznie Boga nie ma. Czyż istnienie Stwórcy zależy od tego, jak zachowują się ludzie?
Epidemia, przemoc seksualna, utrata pracy, niezrozumiały ból. Gdzie jest Bóg i czemu milczy?
Epidemia, przemoc seksualna, utrata pracy, niezrozumiały ból. Gdzie jest Bóg i czemu milczy?
Gdzie jest Bóg tam, gdzie mamy do czynienia jedynie z okrucieństwem, bólem, grzechem, śmiercią i cierpieniem? Jest w cierpliwości wiary i nadziei tych, którzy również w takiej sytuacji nie dali się opanować złu.
Gdzie jest Bóg tam, gdzie mamy do czynienia jedynie z okrucieństwem, bólem, grzechem, śmiercią i cierpieniem? Jest w cierpliwości wiary i nadziei tych, którzy również w takiej sytuacji nie dali się opanować złu.
2 lata temu
Strefa Wodza / kk
"Jeżeli masz do czynienia z tymi, którzy deklarują się jako niewierzący, patrz uważnie" - mówi Tomasz Nowak OP.
"Jeżeli masz do czynienia z tymi, którzy deklarują się jako niewierzący, patrz uważnie" - mówi Tomasz Nowak OP.
2 lata temu
Jak świętować z ateuszami, z tymi wszystkimi, którzy nie wierzą lub wierzą inaczej, a których często kochamy, są nam bliscy?
Jak świętować z ateuszami, z tymi wszystkimi, którzy nie wierzą lub wierzą inaczej, a których często kochamy, są nam bliscy?
2 lata temu
religionnews.com / Karol Kleczka
"Uważam ateizm za niespójny z metodą naukową, ponieważ ze swej istoty jest wiarą w niewiarę" - mówi laureat. Sam jest agnostykiem.
"Uważam ateizm za niespójny z metodą naukową, ponieważ ze swej istoty jest wiarą w niewiarę" - mówi laureat. Sam jest agnostykiem.
3 lata temu
Relevant Magazine / kk
Już wkrótce poznamy odpowiedź. Możecie być zaskoczeni.
Już wkrótce poznamy odpowiedź. Możecie być zaskoczeni.
3 lata temu
Paweł Kosiński SJ
Bogu nie przeszkadzają także moje zwątpienia i zagubienie. Oczekuje szczerości.
Bogu nie przeszkadzają także moje zwątpienia i zagubienie. Oczekuje szczerości.
3 lata temu
Z niewiarą zderza się ksiądz, siostra zakonna i zaangażowany animator. Prędzej czy później każdy człowiek wierzący może mieć wątpliwości w wierze. Czy Bóg istnieje? A jeśli tak, to czy na pewno chce mojego dobra?
Z niewiarą zderza się ksiądz, siostra zakonna i zaangażowany animator. Prędzej czy później każdy człowiek wierzący może mieć wątpliwości w wierze. Czy Bóg istnieje? A jeśli tak, to czy na pewno chce mojego dobra?
3 lata temu
youtube.com/langustanapalmie / sz
"Jeżeli nie masz doświadczenia tych trzech rzeczy, to nigdy przenigdy nie nawracaj innych" - mówi Adam Szustak OP.
"Jeżeli nie masz doświadczenia tych trzech rzeczy, to nigdy przenigdy nie nawracaj innych" - mówi Adam Szustak OP.
Na ogół, zarówno kiedyś, jak chyba jeszcze bardziej jest to widoczne dzisiaj, podobne postawy są efektem końcowym dłuższego okresu "odzwyczajenia się" od religijności.
Na ogół, zarówno kiedyś, jak chyba jeszcze bardziej jest to widoczne dzisiaj, podobne postawy są efektem końcowym dłuższego okresu "odzwyczajenia się" od religijności.
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP / Słucham Pana
"Gdy Jezus to usłyszał, zadziwił się i rzekł do tych, którzy szli za Nim: Zaprawdę, powiadam wam: U nikogo w Izraelu nie znalazłem tak wielkiej wiary"
"Gdy Jezus to usłyszał, zadziwił się i rzekł do tych, którzy szli za Nim: Zaprawdę, powiadam wam: U nikogo w Izraelu nie znalazłem tak wielkiej wiary"
Logo źródła: Maskacjusz / Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP
Na co dzień spotykamy się z osobami niewierzącymi? Czy powinniśmy wchodzić z nimi w bliskie relacje? Jak traktować ich niewiarę?
Na co dzień spotykamy się z osobami niewierzącymi? Czy powinniśmy wchodzić z nimi w bliskie relacje? Jak traktować ich niewiarę?
4 lata temu
Logo źródła: WAM Tomáš Halík
Człowiek musi sięgnąć dna, usłyszeć krzyk opuszczenia Jezusa na krzyżu, by mógł wejść na drogę, która prowadzi do światła. Taki wstrząs może być bardzo dramatyczny - pisze ks. Tomáš Halík.
Człowiek musi sięgnąć dna, usłyszeć krzyk opuszczenia Jezusa na krzyżu, by mógł wejść na drogę, która prowadzi do światła. Taki wstrząs może być bardzo dramatyczny - pisze ks. Tomáš Halík.
4 lata temu
Logo źródła: WAM Anselm Grün
Argumentów tych nie mogę w sobie zdusić czy wyplenić z siebie. Muszę się z nimi zmierzyć. Nie zburzą one wówczas mojego obrazu Boga, lecz go przekształcą.
Argumentów tych nie mogę w sobie zdusić czy wyplenić z siebie. Muszę się z nimi zmierzyć. Nie zburzą one wówczas mojego obrazu Boga, lecz go przekształcą.
6 lat temu
Joseph A. Tetlow SJ
W naszej własnej wolności jesteśmy odpowiedzialni za swoje życie, ale popełniamy błąd, jeśli podejmujemy odpowiedzialność za sprawy, nad którymi nie mamy kontroli.
W naszej własnej wolności jesteśmy odpowiedzialni za swoje życie, ale popełniamy błąd, jeśli podejmujemy odpowiedzialność za sprawy, nad którymi nie mamy kontroli.
Mieczysław Łusiak SJ
Zachariasz nie miał takiej wiary jak Maryja i Józef, dlatego potrzebował dodatkowych znaków Bożego działania, które potwierdzą słowa anioła. Niemożność mówienia aż do narodzin Jana Chrzciciela było takim znakiem. To nie była kara za niewiarę, to był po prostu znak. Jeśli nasza wiara nie jest większa od tej, jaką miał Zachariasz, to Bóg też daje nam ciągle różne znaki. Nie karze nas za niewiarę, ale często daje coś, co bywa dla nas trudne, co bywa cierpieniem, abyśmy przejrzeli na oczy...
Zachariasz nie miał takiej wiary jak Maryja i Józef, dlatego potrzebował dodatkowych znaków Bożego działania, które potwierdzą słowa anioła. Niemożność mówienia aż do narodzin Jana Chrzciciela było takim znakiem. To nie była kara za niewiarę, to był po prostu znak. Jeśli nasza wiara nie jest większa od tej, jaką miał Zachariasz, to Bóg też daje nam ciągle różne znaki. Nie karze nas za niewiarę, ale często daje coś, co bywa dla nas trudne, co bywa cierpieniem, abyśmy przejrzeli na oczy...