Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Celem lekcji jest refleksja nad pierwszymi dniami życia Jezusa poprzez przetwarzanie fragmentu Biblii z wykorzystaniem różnych zdolności, nauka pracy w grupie i prezentacja jej wyników przed publicznością. Ćwiczenia tu opisane nawiązują do metod pracy z wykorzystaniem Teorii Wielorakiej Inteligencji według Howarda Gardnera.
Celem lekcji jest refleksja nad pierwszymi dniami życia Jezusa poprzez przetwarzanie fragmentu Biblii z wykorzystaniem różnych zdolności, nauka pracy w grupie i prezentacja jej wyników przed publicznością. Ćwiczenia tu opisane nawiązują do metod pracy z wykorzystaniem Teorii Wielorakiej Inteligencji według Howarda Gardnera.
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Celem zajęć jest pokazanie, że w tradycyjne Andrzejki można bawić się po chrześcijańsku. Odwołanie się do pragnień dzieci i utwierdzenie ich w przekonaniu, że jeśli Jezus pobłogosławi nasze szlachetne pragnienia, staną się one rzeczywistością.
Celem zajęć jest pokazanie, że w tradycyjne Andrzejki można bawić się po chrześcijańsku. Odwołanie się do pragnień dzieci i utwierdzenie ich w przekonaniu, że jeśli Jezus pobłogosławi nasze szlachetne pragnienia, staną się one rzeczywistością.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że obraz Boga, jaki mają w głowie niekoniecznie jest obrazem prawdziwego, miłosiernego Boga. Ponadto nauczyciel zachęca do refleksji nad podejmowaniem decyzji w chwilach trudnych i zapoznaje z niektórymi regułami rozeznawania duchów według św. Ignacego z Loyoli.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że obraz Boga, jaki mają w głowie niekoniecznie jest obrazem prawdziwego, miłosiernego Boga. Ponadto nauczyciel zachęca do refleksji nad podejmowaniem decyzji w chwilach trudnych i zapoznaje z niektórymi regułami rozeznawania duchów według św. Ignacego z Loyoli.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}