To nieprawda, że się nie da. Oto pięć kroków do poprowadzenia dobrej rozmowy z nastolatkiem - nawet na "super ważne tematy".
To nieprawda, że się nie da. Oto pięć kroków do poprowadzenia dobrej rozmowy z nastolatkiem - nawet na "super ważne tematy".
Daruj sobie "kazania". Niezależnie od tego, jaki charakter ma twoje dziecko, co ci szkodzi spróbować? Wszystko zaczyna się od wykorzystania «złotego kwadransu». Oto 11 myśli na całe macierzyństwo!
Daruj sobie "kazania". Niezależnie od tego, jaki charakter ma twoje dziecko, co ci szkodzi spróbować? Wszystko zaczyna się od wykorzystania «złotego kwadransu». Oto 11 myśli na całe macierzyństwo!
Jirina Prekop / slo
Każde dziecko pragnie spokojnie i szczęśliwie trwać przy rodzicach, którzy przyjmują je bez żadnych zastrzeżeń. Nie wystarczą mu niejednoznaczne sytuacje i miłość dana połową serca. Dziecko jest całością i pragnie, by kochano je razem z jego wadami i zaletami.
Każde dziecko pragnie spokojnie i szczęśliwie trwać przy rodzicach, którzy przyjmują je bez żadnych zastrzeżeń. Nie wystarczą mu niejednoznaczne sytuacje i miłość dana połową serca. Dziecko jest całością i pragnie, by kochano je razem z jego wadami i zaletami.
Dieter Krowatschek / slo
Rodzice, którzy chcą wiedzieć, co ich dziecko robi i jak mu się układa, muszą się z nim komunikować. Rozmowa to jednak jeszcze nie wszystko. Jak rozmawiać z dzieckiem?
Rodzice, którzy chcą wiedzieć, co ich dziecko robi i jak mu się układa, muszą się z nim komunikować. Rozmowa to jednak jeszcze nie wszystko. Jak rozmawiać z dzieckiem?
Gianni i Antonella Astrei, Pierluigi Diano / slo
Nie rozmawiamy z dzieckiem o śmierci, ponieważ chcemy mu zaoszczędzić szoku i bólu. Nie można przed nim udawać ani ukrywać prawdy. Kiedy potem domyśli się lub dowie o śmierci, będzie nam trudno zyskać wiarygodność.
Nie rozmawiamy z dzieckiem o śmierci, ponieważ chcemy mu zaoszczędzić szoku i bólu. Nie można przed nim udawać ani ukrywać prawdy. Kiedy potem domyśli się lub dowie o śmierci, będzie nam trudno zyskać wiarygodność.
Katarzyna Gajdosz
Jesteśmy ludźmi, popełnianie błędów jest naszym prawem, ale dzięki Szkole dla Rodziców możemy dowiedzieć się, co zmienić, by tych błędów unikać.
Jesteśmy ludźmi, popełnianie błędów jest naszym prawem, ale dzięki Szkole dla Rodziców możemy dowiedzieć się, co zmienić, by tych błędów unikać.
W rozmowach indywidualnych z rodzicami moich małych uczniów często słyszę stwierdzenie: − Ja sobie już z nim nie radzę. Jedna z matek w odpowiedzi na problemy z zachowaniem jej syna stwierdziła: − Nie mam czasu teraz się tym zająć. Studiuję. Inna matka: − Kiedy ja mam z nią rozmawiać, jeśli wracam z pracy po osiemnastej?
W rozmowach indywidualnych z rodzicami moich małych uczniów często słyszę stwierdzenie: − Ja sobie już z nim nie radzę. Jedna z matek w odpowiedzi na problemy z zachowaniem jej syna stwierdziła: − Nie mam czasu teraz się tym zająć. Studiuję. Inna matka: − Kiedy ja mam z nią rozmawiać, jeśli wracam z pracy po osiemnastej?
Barbara Smolińska / slo
Wystarczająco dobra matka kocha swoją córkę i wystarczająco dobrze wyposaża ją na życie, a we wzajemnej relacji obie mogą uczyć się od siebie i mądrze rozszerzać przestrzeń własnej wolności.
Wystarczająco dobra matka kocha swoją córkę i wystarczająco dobrze wyposaża ją na życie, a we wzajemnej relacji obie mogą uczyć się od siebie i mądrze rozszerzać przestrzeń własnej wolności.
Rudi Rhode, Mona Sabine Meis / slo
"...wtedy zobaczysz!". Dziecku lub nastolatkowi, jako adresatowi tych słów, grozi najwyraźniej jakaś krzywda w formie agresywnego taty. Ze strachu, że nie będzie w stanie stawić czoła pojawiającej się konfrontacji, matka przesuwa konflikt na silniejszego partnera.
"...wtedy zobaczysz!". Dziecku lub nastolatkowi, jako adresatowi tych słów, grozi najwyraźniej jakaś krzywda w formie agresywnego taty. Ze strachu, że nie będzie w stanie stawić czoła pojawiającej się konfrontacji, matka przesuwa konflikt na silniejszego partnera.
Franz J. Mönks, Irene H. Ypenburg / slo
Przykład zdolnych dzieci, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei, wyraźnie pokazuje, jak istotne jest wychodzenie naprzeciw potrzebom edukacyjnym utalentowanych uczniów.
Przykład zdolnych dzieci, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei, wyraźnie pokazuje, jak istotne jest wychodzenie naprzeciw potrzebom edukacyjnym utalentowanych uczniów.
Rozmowa z dzieckiem to podstawowy obowiązek rodzicielski. Kto bowiem ma dziecko wysłuchać i mu poradzić, jeśli nie rodzic?
Rozmowa z dzieckiem to podstawowy obowiązek rodzicielski. Kto bowiem ma dziecko wysłuchać i mu poradzić, jeśli nie rodzic?
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}