PAP / psd
Na sprzedaż trafią wysłużone samoloty, którymi latały najważniejsze osoby w Polsce - ustaliła "Rzeczpospolita".
Na sprzedaż trafią wysłużone samoloty, którymi latały najważniejsze osoby w Polsce - ustaliła "Rzeczpospolita".
Wojciech Tumidalski / PAP / slo
Zespół 16 biegłych opracuje dla Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie ekspertyzę dotyczącą stanu technicznego Tu-154M, jego pilotażu w trakcie lotu do Smoleńska i technicznego przygotowania lotu z 10 kwietnia 2010 r.
Zespół 16 biegłych opracuje dla Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie ekspertyzę dotyczącą stanu technicznego Tu-154M, jego pilotażu w trakcie lotu do Smoleńska i technicznego przygotowania lotu z 10 kwietnia 2010 r.
PAP / drr
Nowe metody szacowania ryzyka oraz większy nacisk na szkolenie pilotów, a także reorganizacja 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego - to niektóre zmiany w Siłach Powietrznych, które nastąpiły po katastrofie smoleńskiej.
Nowe metody szacowania ryzyka oraz większy nacisk na szkolenie pilotów, a także reorganizacja 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego - to niektóre zmiany w Siłach Powietrznych, które nastąpiły po katastrofie smoleńskiej.
PAP/im
Wojskowa prokuratura otrzymała od biegłych opinię dotyczącą rejestratora Tu-154M zawierającego m.in. informacje o parametrach lotu i działaniu urządzeń samolotu - poinformował we wtorek PAP rzecznik Naczelnej Prokuratury Wojskowej płk Zbigniew Rzepa.
Wojskowa prokuratura otrzymała od biegłych opinię dotyczącą rejestratora Tu-154M zawierającego m.in. informacje o parametrach lotu i działaniu urządzeń samolotu - poinformował we wtorek PAP rzecznik Naczelnej Prokuratury Wojskowej płk Zbigniew Rzepa.
PAP / slo
Dotychczas zebrane dowody nie wskazują na to, aby katastrofa smoleńska była wynikiem nacisków wobec załogi Tu-154M podczas lotu 10 kwietnia - poinformowała we wtorek Naczelna Prokuratura Wojskowa. Zastrzegła jednak, że nadal brakuje ważnych dowodów.
Dotychczas zebrane dowody nie wskazują na to, aby katastrofa smoleńska była wynikiem nacisków wobec załogi Tu-154M podczas lotu 10 kwietnia - poinformowała we wtorek Naczelna Prokuratura Wojskowa. Zastrzegła jednak, że nadal brakuje ważnych dowodów.
"Nasz Dziennik" / PAP / drr
Eksperyment automatycznego odejścia na drugi krąg znad lotniska pozbawionego systemu ILS, przy włączonej dalszej radiolatarni, zakończył się powodzeniem - ustalił "Nasz Dziennik".
Eksperyment automatycznego odejścia na drugi krąg znad lotniska pozbawionego systemu ILS, przy włączonej dalszej radiolatarni, zakończył się powodzeniem - ustalił "Nasz Dziennik".
PAP / drr
Drugi lot testowy na Tu-154 M 102, przeprowadzany przez polską komisję wyjaśniającą okoliczności katastrofy smoleńskiej, odbywa się podobnie jak pierwszy nad lotniskiem wojskowym w Powidzu (Wielkopolska).
Drugi lot testowy na Tu-154 M 102, przeprowadzany przez polską komisję wyjaśniającą okoliczności katastrofy smoleńskiej, odbywa się podobnie jak pierwszy nad lotniskiem wojskowym w Powidzu (Wielkopolska).
PAP / drr
Szef MSWiA Jerzy Miller spodziewa się, że do testowego lotu Tu-154M dojdzie "w ciągu najbliższych dni". Według niego, końcowego raportu komisji wyjaśniającej okoliczności katastrofy smoleńskiej można spodziewać się w maju lub czerwcu.
Szef MSWiA Jerzy Miller spodziewa się, że do testowego lotu Tu-154M dojdzie "w ciągu najbliższych dni". Według niego, końcowego raportu komisji wyjaśniającej okoliczności katastrofy smoleńskiej można spodziewać się w maju lub czerwcu.
PAP / slo
Należący do pułku specjalnego samolot Tu-154M spełnia zalecenia konstrukcyjne związane z bezpieczeństwem lotów i może być eksploatowany - poinformował we wtorek wydział prasowy Dowództwa Sił Powietrznych.
Należący do pułku specjalnego samolot Tu-154M spełnia zalecenia konstrukcyjne związane z bezpieczeństwem lotów i może być eksploatowany - poinformował we wtorek wydział prasowy Dowództwa Sił Powietrznych.
PAP / slo
Tu-154M ma już status HEAD, potrzebny do przewozu najważniejszych osób w państwie - poinformowały we wtorek Siły Powietrzne. Oznacza to, że można już przeprowadzić eksperymenty na potrzeby badania katastrofy smoleńskiej.
Tu-154M ma już status HEAD, potrzebny do przewozu najważniejszych osób w państwie - poinformowały we wtorek Siły Powietrzne. Oznacza to, że można już przeprowadzić eksperymenty na potrzeby badania katastrofy smoleńskiej.
PAP / wm
W polskim samolocie Tu-154M usunięto usterkę, która uniemożliwiała przeprowadzenie eksperymentów na potrzeby prowadzonych badań dot. katastrofy smoleńskiej - poinformował we wtorek rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz.
W polskim samolocie Tu-154M usunięto usterkę, która uniemożliwiała przeprowadzenie eksperymentów na potrzeby prowadzonych badań dot. katastrofy smoleńskiej - poinformował we wtorek rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz.
PAP / slo
Zdaniem rosyjskich ekspertów uczestniczących w czwartek w wideokonferencji o katastrofie smoleńskiej, załoga polskiego tupolewa nie była odpowiednio przygotowana do lądowania 10 kwietnia, a rosyjscy kontrolerzy nie mieli prawa zamknąć lotniska.
Zdaniem rosyjskich ekspertów uczestniczących w czwartek w wideokonferencji o katastrofie smoleńskiej, załoga polskiego tupolewa nie była odpowiednio przygotowana do lądowania 10 kwietnia, a rosyjscy kontrolerzy nie mieli prawa zamknąć lotniska.
PAP / drr
Prace nad raportem końcowym dotyczącym katastrofy smoleńskiej mogą przedłużyć się o około sześć tygodni - poinformował w środę szef MSWiA Jerzy Miller. Powodem opóźnienia jest usterka w tupolewie, na którym miał być przeprowadzony konieczny eksperyment.
Prace nad raportem końcowym dotyczącym katastrofy smoleńskiej mogą przedłużyć się o około sześć tygodni - poinformował w środę szef MSWiA Jerzy Miller. Powodem opóźnienia jest usterka w tupolewie, na którym miał być przeprowadzony konieczny eksperyment.
PAP / drr
Premier Donald Tusk powiedział w poniedziałek, że jest możliwe, by zarówno w sprawie katastrofy smoleńskiej, jak i wypadku samolotu CASA pod Mirosławcem dojść do takiej ugody, "która da elementarną satysfakcją" bliskim ofiar.
Premier Donald Tusk powiedział w poniedziałek, że jest możliwe, by zarówno w sprawie katastrofy smoleńskiej, jak i wypadku samolotu CASA pod Mirosławcem dojść do takiej ugody, "która da elementarną satysfakcją" bliskim ofiar.
PAP / wm
Trwają przygotowania do eksperymentu na jedynym posiadanym przez Polskę Tu-154. Jak mówili PAP członkowie komisji badającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, będzie to lot próbny, bez odwzorowywania warunków atmosferycznych, które panowały 10 kwietnia 2010 r. w Smoleńsku.
Trwają przygotowania do eksperymentu na jedynym posiadanym przez Polskę Tu-154. Jak mówili PAP członkowie komisji badającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, będzie to lot próbny, bez odwzorowywania warunków atmosferycznych, które panowały 10 kwietnia 2010 r. w Smoleńsku.
Jakub Borowski / PAP / slo
Nowe regulaminy, wyższe wymagania, większy nacisk na szkolenie - to zmiany wprowadzone w lotnictwie po katastrofie Tu-154M pod Smoleńskiem - powiedział w piątek PAP rzecznik Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz.
Nowe regulaminy, wyższe wymagania, większy nacisk na szkolenie - to zmiany wprowadzone w lotnictwie po katastrofie Tu-154M pod Smoleńskiem - powiedział w piątek PAP rzecznik Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz.
PAP / slo
Akredytowany przy MAK przedstawiciel Polski płk Edmund Klich uważa, że, biorąc pod uwagę przepisy międzynarodowe, istniała możliwość przejęcia śledztwa ws. katastrofy smoleńskiej i prowadzenia go w Polsce, ale "byłoby to niekorzystne".
Akredytowany przy MAK przedstawiciel Polski płk Edmund Klich uważa, że, biorąc pod uwagę przepisy międzynarodowe, istniała możliwość przejęcia śledztwa ws. katastrofy smoleńskiej i prowadzenia go w Polsce, ale "byłoby to niekorzystne".
PAP / slo
Szef parlamentarnego zespołu ds. katastrofy smoleńskiej Antoni Macierewicz (PiS) poinformował, że składa zawiadomienie do prokuratury przeciwko szefowi MSWiA Jerzemu Millerowi. Zarzuca mu poświadczenie nieprawdy. Chodzi o zapis czarnych skrzynek z rozbitego Tu-154.
Szef parlamentarnego zespołu ds. katastrofy smoleńskiej Antoni Macierewicz (PiS) poinformował, że składa zawiadomienie do prokuratury przeciwko szefowi MSWiA Jerzemu Millerowi. Zarzuca mu poświadczenie nieprawdy. Chodzi o zapis czarnych skrzynek z rozbitego Tu-154.
Jerzy Malczyk / PAP / slo
Przedstawiciel Polski przy MAK Edmund Klich przyjechał do siedziby MAK w Moskwie, gdzie otrzyma projekt jego raportu końcowego dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M. Według źródła zbliżonego do MAK, przekazanie raportu nastąpi w środę.
Przedstawiciel Polski przy MAK Edmund Klich przyjechał do siedziby MAK w Moskwie, gdzie otrzyma projekt jego raportu końcowego dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M. Według źródła zbliżonego do MAK, przekazanie raportu nastąpi w środę.
PAP / wm
Powołując się na przedstawiciela Polski przy Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym (MAK) w Moskwie Edmunda Klicha, "Rossijskaja Gazieta" i "Izwiestija" podają w czwartek, że większą część winy za katastrofę Tu-154M pod Smoleńskiem ponosi strona polska.
Powołując się na przedstawiciela Polski przy Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym (MAK) w Moskwie Edmunda Klicha, "Rossijskaja Gazieta" i "Izwiestija" podają w czwartek, że większą część winy za katastrofę Tu-154M pod Smoleńskiem ponosi strona polska.