usatoday.com / tk
14-letni Heman Bekele został uznany "Najwybitniejszym Młodym Naukowcem Ameryki" po tym, jak wynalazł mydło leczące raka skóry. Koszt takiego mydła wynosi zaledwie 50 centów.
14-letni Heman Bekele został uznany "Najwybitniejszym Młodym Naukowcem Ameryki" po tym, jak wynalazł mydło leczące raka skóry. Koszt takiego mydła wynosi zaledwie 50 centów.
Uczeń nie przewyższa Nauczyciela. Idzie tą samą drogą – krzyża. Zastanawiamy się, dlaczego prawda jest wciąż odrzucana, dlaczego tak wielu nie daje się przekonać, dlaczego zło tryumfuje? Mamy żyć jak Nauczyciel, codziennie ‘brać krzyż’ i wypełniać Jego wolę i w Jego perspektywie odczytywać swoją walkę ze złem.
Uczeń nie przewyższa Nauczyciela. Idzie tą samą drogą – krzyża. Zastanawiamy się, dlaczego prawda jest wciąż odrzucana, dlaczego tak wielu nie daje się przekonać, dlaczego zło tryumfuje? Mamy żyć jak Nauczyciel, codziennie ‘brać krzyż’ i wypełniać Jego wolę i w Jego perspektywie odczytywać swoją walkę ze złem.
PAP / tk
13-letni chłopiec podpalił w sobotę swoją szkołę w Roermond (Holandia), bo był niezadowolony z nauczycielki, informuje dziennik „De Telkegraaf”. W niedzielę został zatrzymany przez policję.
13-letni chłopiec podpalił w sobotę swoją szkołę w Roermond (Holandia), bo był niezadowolony z nauczycielki, informuje dziennik „De Telkegraaf”. W niedzielę został zatrzymany przez policję.
PAP / kk
Mieszkańcy Brześcia Kujawskiego są w ogromnym szoku po strzelaninie w miejscowej szkole. "Takie rzeczy dzieją się w amerykańskich filmach, a nie na prowincji" - mówią. Dodają, że to niewyobrażalna tragedia i boją się o swoje bezpieczeństwo.
Mieszkańcy Brześcia Kujawskiego są w ogromnym szoku po strzelaninie w miejscowej szkole. "Takie rzeczy dzieją się w amerykańskich filmach, a nie na prowincji" - mówią. Dodają, że to niewyobrażalna tragedia i boją się o swoje bezpieczeństwo.
Wojciech Jędrzejewski OP / Mieczysław Łusiak SJ / kw
Wystarczy pamiętać, by zadać je sobie w odpowiednim momencie.
Wystarczy pamiętać, by zadać je sobie w odpowiednim momencie.
Logo źródła: Wychowawca Ewelina Krzymowska
Człowiek jest w swojej naturze istotą twórczą, jednak ta jego właściwość może zostać zniekształcona bądź zablokowana. Jej rozwój i ukierunkowanie wymaga szczególnej uwagi. Pierwszym środowiskiem, w którym może zaistnieć dziecko jako twórca, jest jego rodzina, kolejnym jest szkoła.
Człowiek jest w swojej naturze istotą twórczą, jednak ta jego właściwość może zostać zniekształcona bądź zablokowana. Jej rozwój i ukierunkowanie wymaga szczególnej uwagi. Pierwszym środowiskiem, w którym może zaistnieć dziecko jako twórca, jest jego rodzina, kolejnym jest szkoła.
Mieczysław Łusiak SJ
Powszechną reakcją na doznaną niesprawiedliwość jest złość: "Jak on może posądzać mnie o takie rzeczy?" lub "Jak ona może tak mi odpłacać za dobro, które jej wyświadczyłem?". Tymczasem Bóg sam osobiście doświadczył już takich rzeczy na sobie, sam stając się ofiarą wielkiej niesprawiedliwości. Ale na nikogo się nie rozzłościł. Skoro Boga tak źle potraktowano, dlaczego ja mam być traktowany lepiej? Czym niby sobie zasłużyłem na lepsze traktowanie?
Powszechną reakcją na doznaną niesprawiedliwość jest złość: "Jak on może posądzać mnie o takie rzeczy?" lub "Jak ona może tak mi odpłacać za dobro, które jej wyświadczyłem?". Tymczasem Bóg sam osobiście doświadczył już takich rzeczy na sobie, sam stając się ofiarą wielkiej niesprawiedliwości. Ale na nikogo się nie rozzłościł. Skoro Boga tak źle potraktowano, dlaczego ja mam być traktowany lepiej? Czym niby sobie zasłużyłem na lepsze traktowanie?
Mieczysław Łusiak SJ
Jezus powiedział do swoich uczniów: "Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami. Poznacie ich po ich owocach.
Jezus powiedział do swoich uczniów: "Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami. Poznacie ich po ich owocach.
PAP / mh
Nowelizacja ustawy o systemie oświaty zapewniającą stopniowe zaopatrzenie uczniów w bezpłatne podręczniki została podpisana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego. Jako pierwsi podręczniki otrzymają we wrześniu tego roku uczniowie I klas szkół podstawowych.
Nowelizacja ustawy o systemie oświaty zapewniającą stopniowe zaopatrzenie uczniów w bezpłatne podręczniki została podpisana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego. Jako pierwsi podręczniki otrzymają we wrześniu tego roku uczniowie I klas szkół podstawowych.
Reinhold Miller / slo
Przychodząc do szkoły swych dzieci rodzice przynoszą ze sobą przeżycia, doświadczenia i znamiona z własnego okresu szkolnego.
Przychodząc do szkoły swych dzieci rodzice przynoszą ze sobą przeżycia, doświadczenia i znamiona z własnego okresu szkolnego.
Gianni i Antonella Astrei, Pierluigi Diano / slo
Dziecko nie powinno poświęcać nauce zbyt dużo czasu, ale dobrze wykorzystać go poprzez maksymalne skupienie i unikanie wszelkich możliwych przyczyn rozkojarzenia.
Dziecko nie powinno poświęcać nauce zbyt dużo czasu, ale dobrze wykorzystać go poprzez maksymalne skupienie i unikanie wszelkich możliwych przyczyn rozkojarzenia.
KAI / mh
"Religia powinna być przedmiotem obowiązkowym. To wiedza stanowiąca nieodłączny i konieczny element wykształcenia ogólnego" - uważa prymas Polski abp Józef Kowalczyk. Jego zdaniem, marginalizacja lekcji religii będzie ze szkodą przede wszystkim dla uczniów.
"Religia powinna być przedmiotem obowiązkowym. To wiedza stanowiąca nieodłączny i konieczny element wykształcenia ogólnego" - uważa prymas Polski abp Józef Kowalczyk. Jego zdaniem, marginalizacja lekcji religii będzie ze szkodą przede wszystkim dla uczniów.
razem.tv / slo
Rozpoczął się rok szkolny. Jak oceniają polskie szkolnictwo: rodzice, uczniowie i eksperci? Z ankiety przeprowadzonej przez Polskie Radio wynika, iż 73% respondentów uznało zmiany proponowane przez MEN za bezsensowne. Po co reforma i dlaczego w takiej formie, skoro brak społecznej aprobaty dla tego typu zmian?
Rozpoczął się rok szkolny. Jak oceniają polskie szkolnictwo: rodzice, uczniowie i eksperci? Z ankiety przeprowadzonej przez Polskie Radio wynika, iż 73% respondentów uznało zmiany proponowane przez MEN za bezsensowne. Po co reforma i dlaczego w takiej formie, skoro brak społecznej aprobaty dla tego typu zmian?
"Żadne państwo nie może pozwolić na marnowanie talentów, na stratę ludzkiego bogactwa, żadne państwo nie jest tak bogate, aby marnować talenty swoich obywateli" - czytamy w Raporcie Komitetu Kultury i Edukacji Komisji Europejskiej o edukacji dzieci. A co na to nasz system edukacji?
"Żadne państwo nie może pozwolić na marnowanie talentów, na stratę ludzkiego bogactwa, żadne państwo nie jest tak bogate, aby marnować talenty swoich obywateli" - czytamy w Raporcie Komitetu Kultury i Edukacji Komisji Europejskiej o edukacji dzieci. A co na to nasz system edukacji?
Logo źródła: Wychowawca "Wychowawca" nr 9(224) - Wrzesień 2011
Polska szkoła nie jest pozbawiona różnorakich trudności. Rzutują one na płaszczyznę stosunków rodziny i szkoły. Oczekiwania rodziców dotyczą bazy szkolnej, relacji nauczyciela z dzieckiem wreszcie warunków życia dziecka w szkole.
Polska szkoła nie jest pozbawiona różnorakich trudności. Rzutują one na płaszczyznę stosunków rodziny i szkoły. Oczekiwania rodziców dotyczą bazy szkolnej, relacji nauczyciela z dzieckiem wreszcie warunków życia dziecka w szkole.
Logo źródła: Wychowawca ks. dr Dariusz Buksik SDB / slo
Początek roku szkolnego to dla wielu młodych ludzi okres trudny, a nawet bolesny, z czym bardzo często nie mogą sobie poradzić. Zapewnijmy więc dziecku pomoc, oparcie, stabilność, aby odczuwało, iż środowisko, w którym rośnie i się rozwija, jest trwałe i niezmienne.
Początek roku szkolnego to dla wielu młodych ludzi okres trudny, a nawet bolesny, z czym bardzo często nie mogą sobie poradzić. Zapewnijmy więc dziecku pomoc, oparcie, stabilność, aby odczuwało, iż środowisko, w którym rośnie i się rozwija, jest trwałe i niezmienne.
Logo źródła: Wychowawca Aneta Szczykutowicz / slo
Mimo przeładowanych programów nauczania i ogromnej liczby szkolnych testów, którym poddawani są uczniowie, konieczne jest rozwijanie ich motywacji wewnętrznej. Najważniejsza w realizacji tego celu jest chęć i pasja wychowawców oraz ich wzajemna współpraca.
Mimo przeładowanych programów nauczania i ogromnej liczby szkolnych testów, którym poddawani są uczniowie, konieczne jest rozwijanie ich motywacji wewnętrznej. Najważniejsza w realizacji tego celu jest chęć i pasja wychowawców oraz ich wzajemna współpraca.
Logo źródła: Wychowawca Patrycja Woźniak / slo
Sokrates powiedział:„Nie mogę nikogo nauczyć czegokolwiek. Mogę jedynie sprowokować do myślenia”. A o co powinien się troszczyć nauczyciel, który chce kształtować zarówno intelekt, jak i dojrzałe postawy oraz moralność swoich uczniów?
Sokrates powiedział:„Nie mogę nikogo nauczyć czegokolwiek. Mogę jedynie sprowokować do myślenia”. A o co powinien się troszczyć nauczyciel, który chce kształtować zarówno intelekt, jak i dojrzałe postawy oraz moralność swoich uczniów?
Logo źródła: Wychowawca Stanisława Dzwonkowska / "Wychowawca" marzec 2010
Wagarowanie dotyczy dzieci źle się uczących, osamotnionych, które w ten sposób pragną zwrócić na siebie uwagę, bo nikt się nimi nie interesuje. Wagary są objawem zaburzonego zachowania na skutek licznych konfliktów, urazów psychicznych doznanych w szkole, wśród rówieśników i w rodzinie. Wagarowicze przeważnie nie zdradzają lęku. Nauczyciele mają z nimi dużo kłopotów wychowawczych.
Wagarowanie dotyczy dzieci źle się uczących, osamotnionych, które w ten sposób pragną zwrócić na siebie uwagę, bo nikt się nimi nie interesuje. Wagary są objawem zaburzonego zachowania na skutek licznych konfliktów, urazów psychicznych doznanych w szkole, wśród rówieśników i w rodzinie. Wagarowicze przeważnie nie zdradzają lęku. Nauczyciele mają z nimi dużo kłopotów wychowawczych.
Logo źródła: Być dla innych Jarosław Seidel / "Być dla innych"
„Zdolny, ale leniwy” − jakże często słyszymy to dziwne sformułowanie w ustach nauczyciela w stosunku do inteligentnego ucznia, z którym na dobrą sprawę nie wiadomo co zrobić. Jest powszechnie znaną prawdą, a właściwie tajemnicą poliszynela, że szkoła polska przedkłada przeciętnych średniaków nad niesfornych mądrali.
„Zdolny, ale leniwy” − jakże często słyszymy to dziwne sformułowanie w ustach nauczyciela w stosunku do inteligentnego ucznia, z którym na dobrą sprawę nie wiadomo co zrobić. Jest powszechnie znaną prawdą, a właściwie tajemnicą poliszynela, że szkoła polska przedkłada przeciętnych średniaków nad niesfornych mądrali.