Hiszpański Komitet opublikował dane finansowe
Hiszpański Komitet Organizacyjny 26. Światowego Dnia Młodzieży w Madrycie opublikował szczegółowe dane finansowe związane z organizacją tego wydarzenia. Wynika z nich, że w przeważającej części - ok. 70 proc. - spotkanie zostało sfinansowane przez samych uczestników. Reszta potrzebnych kwot pochodziła od sponsorów oraz osób indywidualnych. Jak poinformowano, wpływy, jak i wydatki, to prawie 50,5 mln euro.
Większość budżetu ŚDM w Madrycie pochodziło z wpłat pielgrzymów, rejestrujących swój udział w tym wydarzeniu - 31,5 mln euro. 16,5 mln euro komitet otrzymał od sponsorów, zaś z ofiar od osób prywatnych, SMS-ów i sprzedaży oficjalnych produktów ŚDM w Madrycie pozyskano prawie 2,5 mln euro.
Największe kwoty wydano na zorganizowanie głównych wydarzeń spotkania na placu Cibeles, lotnisku Cuatro Vientos czy przy okazji organizacji nabożeństwa Drogi Krzyżowej. Przygotowanie telebimów, nagłośnienia i ołtarzy pochłonęło ponad 12,5 mln euro. Ponad 7 mln euro wydano na przygotowanie odpowiedniej infrastruktury, namiotów, zapewnienie dostaw wody czy prądu. Ok. 5,5 mln euro kosztowała działalność sekretariatu generalnego ŚDM w Madrycie, a kolejne niespełna 5 mln euro wydano na "plecak pielgrzyma", w którym znalazł się m.in. przewodnik po wydarzeniach ŚDM, modlitewnik liturgiczny, czapka, różaniec, wachlarz i t-shirt.
4,1 mln euro kosztowało zorganizowanie programu kulturalnego w ramach ŚDM w Madrycie. Nieco mniej, niespełna 4 mln euro, wydano na zapewnienie wolontariuszom miejsc pobytu i ich wyżywienie oraz dostarczenie im niezbędnego sprzętu. Komitet poniósł także koszty związane z organizacją centrum prasowego, miejsc głoszenia katechez, zakupieniem sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz promocję - każde z tych zadań pochłonęło ok. 2 mln euro.
Skomentuj artykuł