Włoscy biskupi zachęcają wiernych do odpisów podatkowych na rzecz Kościoła
Kościół katolicki we Włoszech prowadzi kampanię na rzecz pozyskiwania odpisów podatkowych w postaci 8 promili („otto per mille”), który podatnicy mogą przeznaczyć na rzecz wybranego Kościoła, instytucji wyznaniowej lub państwa. W tym celu Włoska Konferencja Biskupia (CEI) przedstawiła 27 kwietnia w Watykanie reklamę telewizyjną oraz filmy w mediach społecznościowych.
Obecna kampania stawia w centrum uwagi codzienne gesty gotowości pomocy. Spoty telewizyjne, internetowe i radiowe pojawią się 2 maja. - Jest to ważne przesłanie: uczyńcie akt miłości – powiedział sekretarz generalny episkopatu abp Giuseppe Baturi. Wyjaśnił, że dzięki swojej składce z podatku dochodowego ludzie mogą zrobić coś dobrego dla innych.
Według CEI nowa kampania kosztuje około miliona euro. Wpływy z tytułu „otto per mille” dają Kościołowi katolickiemu w tym kraju około miliarda euro rocznie. Ogółem we Włoszech mieszka ok. 59 mln ludzi.
Z danych tamtejszego Ministerstwa Finansów wynika, że prawie 60 proc. Włochów w ogóle nie wskazuje adresata odpisu podatkowego. Ich składka jest rozdzielana według klucza określonego przez pozostałych podatników. Ci, którzy dokonują wyboru, najczęściej wskazują na Kościół katolicki (70 proc.). Na drugim miejscu jest państwo (24 proc.). Jednocześnie krytycy tego systemu skarżą się, że wbrew temu, co Kościół sugeruje w swoich reklamach, tylko niewielka część wpłat trafia na projekty społeczne, a większość służy księżom.
Źródło: KAI / tk
Skomentuj artykuł