Facebook nawiązał partnerstwo ze Skypem
Wielki portal społecznościowy Facebook poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą Skype, by zaoferować swym użytkownikom wideotelefonię internetową.
BBC nie wyklucza, że Facebook reaguje w ten sposób na aktywność firmy Google, która testuje właśnie własną wersję portalu społecznościowego - Google+, nie ukrywając, że chce zacząć się liczyć na tym rynku.
Nie bez znaczenia jest też zapewne fakt, że Microsoft, który właśnie kupuje Skype'a, jest zarazem wielkim udziałowcem Facebooka.
W początkowej fazie Facebook zaoferuje tylko rozmowy wideo między dwoma interlokutorami, mimo że Skype umożliwia wideokonferencje, dostępne także w Google+. Najprawdopodobniej jednak kolejne funkcjonalności Skype'a będą szybko implementowane do Facebooka.
Nie wiadomo na razie, na ile skuteczne okaże się wyzwanie, rzucone przez Google +, bowiem - jak wskazują obserwatorzy - Facebook ma na świecie ponad 750 milionów użytkowników.
Reklamodawcy z zadowoleniem powitali partnerstwo Facebooka ze Skypem, bowiem jest niemal pewne, że nowa funkcjonalność sprawi, iż użytkownicy będą spędzać więcej czasu na portalu społecznościowym, czyli będą mieli dłużej do czynienia z zamieszczaną tam ofertą reklamową.
Skomentuj artykuł