Nauczanie zdalne źle wpływa na uczniów w sferze emocjonalnej, edukacyjnej i społecznej

Nauczanie zdalne źle wpływa na uczniów w sferze emocjonalnej, edukacyjnej i społecznej
Fot. Compare Fibre / unsplash.com
naukawpolsce.pap.pl / PAP / tk

Młodzież ucząca się zdalnie ma problemy na płaszczyźnie emocjonalnej, edukacyjnej i społecznej. Osoby uczęszczające do szkoły stacjonarnie lepiej radzą sobie w tych sferach. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Pensylwanii.

Jak podaje naukawpolsce.pap.pl, badacze z Uniwersytetu Pensylwanii sprawdzili, jak nauka zdalna, która została wprowadzona po wybuchu pandemii COVID-19, wpłynęła na młodzież w sferze emocjonalnej, społecznej i edukacyjnej.

Badacze przeanalizowali dane od ponad 6,5 tys. uczniów szkół średnich. Młodzież wypełniała ankiety w lutym 2020 r., gdy pojawiły się pierwsze niepokoje związane z rozprzestrzenianiem się wirusa i ponownie w październiku 2020 r., gdy już panowała pandemia. W czasie drugiego badania 2,3 tys. uczniów uczęszczało do szkoły stacjonarnie, a 4,2 tys. uczyło się w domu.

DEON.PL POLECA

Uczniów pytano o ich doświadczenia w trzech sferach - społecznej, emocjonalnej i szkolnej. Dzięki tym informacjom naukowcy mogli porównać, jak radzi sobie na tych płaszczyznach młodzież korzystająca z nauki zdalnej i ta, która uczyła się stacjonarnie.

Zdalne nauczanie źle wpływa na uczniów

Wyniki wyraźnie pokazały, że uczniowie uczący się zdalnie wykazują gorsze wyniki we wszystkich badanych sferach - społecznej, szkolnej i emocjonalnej - w porównaniu z młodzieżą, która mogła uczęszczać na lekcje w szkole. Uczniowie uczący się w domach czuli mniejszą więź z rówieśnikami, nie czuli się częścią społeczności szkolnej i zgłaszali mniejsze wsparcie ze strony dorosłych. Odczuwali też więcej emocji negatywnych (np. smutku), a mniej pozytywnych, takich jak radość. Entuzjazm związany ze szkołą również był znacznie niższy - uczniowie uczący się zdalnie uważali, że są mniej zdolni i mają mniejsze szanse na osiągnięcie sukcesu.

„Opracowujemy programy interwencyjne i naprawcze, które, owszem, są bardzo ważne dla wsparcia młodzieży, ale musimy zdać sobie sprawę że młodzież to po prostu cierpiący młodzi ludzie - mówi badaczka z Uniwersytetu Pensylwanii. - Zaspokojenie ich wewnętrznych potrzeb psychologicznych w zakresie więzi społecznych, pozytywnych emocji i zaangażowania w naukę jest wyzwaniem, z którym musimy się zmierzyć” - dodaje.

Źródło: naukawpolsce.pap.pl / PAP / tk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
s. Eliza Myk, s. Tymoteusza Gil, Łukasz Wojtusik, Piotr Żyłka

Odważne kobiety. Niepokorne siostry. Czułe matki

Jedyna taka rozmowa. Wyjątkowe spotkanie. Siostry Tymka i Eliza w osobistym i bardzo intymnym wywiadzie odsłaniają prawdziwy obraz kobiet w habitach – z głową na karku, czułymi sercami i...

Skomentuj artykuł

Nauczanie zdalne źle wpływa na uczniów w sferze emocjonalnej, edukacyjnej i społecznej
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.