Szczerbaty biznes

Szczerbaty biznes
(fot. unsplash.com / CC0 1.0)
Puls Biznesu / PAP / pk

Polacy stronią od szczoteczek do zębów. Skutek ? Połowa osób po 40 roku życia nosi protezy napędzając rynek stomatologiczny i sprzedaż akcesoriów bez recepty - pisze "Puls Biznesu".

Z badań wynika, że co piąty Polak myje zęby tylko raz dziennie a 3,8 mln nie myje ich w ogóle. Słaba higiena w połączeniu z brakiem opieki stomatologicznej w szkołach (obecny rząd planuje ją przywrócić) ma fatalne skutki.

W grupie wiekowej powyżej 40 roku życia 51 proc. osób nosi protezy - częściowe lub całościowe - wynika z badania wykonanego na zlecenie GSK Consumer Healthcare. To 8,5 mln ludzi, czyli co trzeci dorosły Polak. - Bardzo często nawet bliscy nie wiedzą o noszonych protezach - mówi Carol-Ann Stewart, dyrektor generalna GSK na Polskę i kraje bałtyckie.

Według szacunków rynek protez w Polsce to 1,4 mld zł (cały rynek stomatologiczny to grubo ponad 10 mld zł). Dużo pieniędzy idzie również na produkty dodatkowe - jak np. kremy do protez, czyszczące lub mocujące. Rynek ten jest wart ok. 100 mln zł, ale zdaniem producentów potencjał jest kilkakrotnie większy.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Szczerbaty biznes
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.