E-commerce w Polsce - optymistycznie!
Rynek e-commerce w Polsce w ciągu minionego roku wzrósł o przeszło 32% i wyniósł niemal 18 mld zł. Wyniki najnowszego badania eCommerce Index przeprowadzonego na właścicielach sklepów internetowych pokazują, że to nie koniec wzrostu.
Ponad 50% właścicieli sklepów internetowych stwierdziło, że w ciągu ostatniego roku przychody ich sklepów wzrosły (16% powiedziało, że przychody spadły). Na tle reszty firm sklepy internetowe jawią się jako prawdziwa zielona wyspa, wystarczy porównać te wyniki z odpowiedziami na identyczne pytanie zadane w badaniu właścicielom tradycyjnych firm small biznes - aż 52% twierdzi, że w ciągu minionych 12 miesięcy przychody ich firm spadły, a jedynie 15%, że wzrosły (badania 4P research mix z grudnia 2011 r.).
- E-commerce w Polsce rzeczywiście ma się dobrze, a będzie miał się jeszcze lepiej - twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl, partnera badania eCommerce Index. - Różne analizy pokazują, że europejski rynek e-commerce wzrośnie w ciągu najbliższych 4 lat o 60%, a wszystko wskazuje na to, że Polska będzie liderem tego wzrostu, ponieważ nasze zapóźnienie w stosunku do innych państw Unii jest znaczne.
Optymistami są także badani właściciele sklepów - aż 63% spośród nich twierdzi, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy przychody ich sklepów wzrosną (w całym small biznesie tylko 25% właścicieli firm powiedziało, że najbliższym roku obroty ich firm wzrosną).
eCommerce Index to odbywające się co kwartał badania koniunktury w sektorze eCommerce. Prezentowane wyniki pochodzą z fali pierwszej, która została zrealizowana na próbie 452 właścicieli sklepów internetowych w grudniu 2011 roku. Zaproszenie do badania wysłane zostało do blisko 9 tys. sklepów. Partnerami badania były firmy: Empathy, Dontpay.pl, Grupa Divante.
Skomentuj artykuł