Kupujemy dużo, a planujemy jeszcze więcej
Aż 72 proc. Polaków zamierza wydać swoje pieniadze na konsumpcję
(fot. flickr.com/lars_plougmann)
PAP / wab
Polacy wolne środki wolą przeznaczyć na konsumpcję niż na oszczędności – wynika z raportu „Obserwator” banku Cetelem (obecnie Sygma), który omawia „Rzeczpospolita”.
Aż 72 proc. Polaków zamierza wydać swoje pieniadze na konsumpcję, czyli głównie na samochody, nieruchomości i rozrywkę (przed rokiem 68 proc.). To dwa razy więcej niż Włosi, Hiszpanie czy Francuzi. Natomiast oszczędzać planuje jedynie 29 proc. badanych (przed rokiem 34 proc.).
Najwięcej, bo 58 proc. Polaków planuje wydatki na turystykę i rozrywki (47 proc. rok temu). 28 proc. badanych, o 8 proc. więcej niż przed rokiem, zamierza kupić samochód.
Jedną z nielicznych kategorii, w których można spodziewać się wydatków mniejszych niż rok temu, są meble.
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł