1,5 tys. klientów upadłego biura przebywa za granicą

1,5 tys. klientów upadłego biura przebywa za granicą
(fot. Foter / CC BY-NC-SA)
PAP / rj

Ze wstępnych informacji wynika, że poza granicami kraju przebywa ok 1500 klientów biura podróży Alfa Star, które ogłosiło w sobotę utratę płynności finansowej - poinformowała rzeczniczka mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego Marta Milewska.

Jak powiedziała dziennikarzom, przedstawiciele biura skontaktowali się z urzędem informując, że z powodów finansowych muszą rozpocząć procedurę zmierzającą do upadłości Alfa Star.

Milewska powiedziała, że przedstawiciele biura przekazali wstępne informacje, z których wynika, że poza granicami kraju przebywa około 1500 klientów Alfa Star. Niestety - dodała - nie przekazano jeszcze w jakich krajach przebywają turyści, a ta informacja - jak podkreśliła Milewska - jest kluczowa, by móc zweryfikować sytuację i sprawdzić, jakiego rodzaju wsparcia oni potrzebują.

Wiadomo jedynie o kilkunastu osobach, które przebywają na Rodos i nie mają opłaconego hotelu; w tym przypadku - zaznaczyła Milewska - trzeba szybko podjąć decyzję, bo osoby te są pod opieką konsula, ale bez zapewnionego hotelu, będą musiały wrócić do Polski.

DEON.PL POLECA

Podała też, że z informacji przekazanych przez biuro wynika, że pozostali turyści mają opłacone hotele, co - jak dodała - pozwala myśleć, że ich urlopy zostaną dokończone i urząd z gwarancji ubezpieczeniowej biura - która wynosi 20 mln zł - opłaci ich powrót do kraju.

W komunikacie biura Alfa Star stwierdzono, że we wszystkich sprawach związanych z niezrealizowanymi umowami o świadczenie usług turystycznych, powrotami do kraju oraz w sprawie zwrotu środków za niezrealizowane świadczenia Alfa Star S.A. zaleca kontakt z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

W sytuacji upadku biura podróży procedura wygląda tak, że marszałek województwa uruchamia jego gwarancję ubezpieczeniową. Z tych pieniędzy opłaca koszty powrotu klientów biura do Polski, a także zaspokajane są z nich roszczenia tych osób, które zapłaciły za wycieczkę, ale nie zdążyły na nią pojechać.

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych organizator lub pośrednik turystyczny musi posiadać na wypadek swojej niewypłacalności zabezpieczenie finansowe w formie m.in. umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

1,5 tys. klientów upadłego biura przebywa za granicą
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.