Sprzedawcy już startują z sezonem świątecznym
To wyścig o ponad 20 mld zł, wszyscy więc przygotowują się wyjątkowo starannie. Specjalna oferta właśnie trafia do sklepów - donosi "Rzeczpospolita".
Choć za oknem aura zdecydowanie jesienna i daleka od świątecznych klimatów, to już rusza wyścig o bożonarodzeniowe wydatki. 2 listopada to dla branży moment, w którym znicze i kwiaty zastępowane są w sklepach asortymentem świątecznym.
Polska rodzina w 2014 r. deklarowała wydatki na święta na poziomie 280 euro. Kwota nie jest na tle innych państw szczególnie wysoka, ale systematycznie rośnie. Rok temu Polacy deklarowali chęć wydania niemal 13 proc. więcej niż w 2013 r.
Jeśli chodzi o strukturę wydatków, wciąż zbliżone są kwoty przeznaczane na zakupy spożywcze oraz świąteczne prezenty. Z ok. 1,2 tys. zł średniego rodzinnego budżetu na Boże Narodzenie ok. 40 proc trafia na podarunki, a ponad 30 proc. wydawane jest na żywność. Dlatego nawet sieci kojarzące się głównie z asortymentem spożywczym w tym okresie rozbudowują ofertę prezentową.
Skomentuj artykuł