Więcej stref płatnego parkowania w Krakowie

Więcej stref płatnego parkowania w Krakowie
(fot. sxc.hu)
PAP / slo

W strefie płatnego parkowania obowiązującej w centrum Krakowa według raportu przygotowanego przez urzędników brakuje ok. 2,5 tys. miejsc. Radni przyjęli w środę program, który zakłada poszerzenie strefy oraz budowę nowych parkingów podziemnych.

W ścisłym centrum Krakowa, gdzie od lat obowiązuje strefa płatnego parkowania, mieszka 46,5 tys. osób, a pracuje prawie 97 tys. (dane z 2009 r.). Miejsc parkingowych na tym obszarze jest obecnie 10 971. Około 8,6 tys. z nich zajmują mieszkańcy.

"Oczywiście miejsca postojowe w strefie są w ciągu dnia zwalniane przez mieszkańców, ale Śródmieście jest obszarem, gdzie pracuje bardzo wiele osób, część z nich dojeżdża samochodem i dlatego pojawia się kłopot z parkowaniem" - mówił PAP zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Łukasz Szewczyk.

DEON.PL POLECA

Urzędnicy szacują, że w istniejącej obecnie strefie jest deficyt ok. 2,5 tys. miejsc postojowych. - W przyjętym przez radnych programie proponujemy rozszerzenie strefy płatnego parkowania do tzw. drugiej obwodnicy, tak aby wymusić na tym obszarze krótszy czas parkowania, większą rotację samochodów, a w efekcie więcej miejsc postojowych - dodał.

Między obecną strefą płatnego parkowania a tzw. drugą obwodnicą Krakowa (której granicami są al. Trzech Wieszczów, al. 29 Listopada, al. Powstania Warszawskiego, ul. Klimeckiego, al. Powstańców Śląskich) zinwentaryzowano ok. 8,5 tys. miejsc postojowych. Zgodnie z zaleceniami "Programu obsługi parkingowej dla Krakowa" parkowanie miałoby być płatne w obrębie całej drugiej obwodnicy miasta, a więc strefa objęłaby m.in.: Stare Podgórze, Grzegórzki i Zabłocie.

W odległości 500-600 metrów od granic II obwodnicy miałaby powstać tzw. strefa buforowa, czyli obszar, gdzie za parkowanie trzeba płacić, ale połowę mniej niż w samej strefie. - We wszystkich europejskich miastach jest stosowana zasada: im bliżej centrum, tym drożej i my też chcemy pójść w tym kierunku - mówił Szewczyk.

Dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Joanna Niedziałkowska powiedziała PAP, że konsultacje dotyczące rozszerzenia strefy płatnego parkowania i przygotowanie odpowiednich projektów uchwał zajmie około dwóch miesięcy.

Radni nie zgodzili się na razie na powstanie osobnej spółki - Miejska Infrastruktura, która miałaby zarządzać strefą płatnego parkowania i budową parkingów.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Więcej stref płatnego parkowania w Krakowie
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.