"Bzdura wpędzi nas do grobu". Szokująca kampania społeczna
"Bzdura wpędzi nas do grobu" - to hasło kampanii krajowej Izby Lekarskiej we Włoszech, która w ten sposób walczy z przesądami i fałszywymi informacjami na temat zdrowia. Lekarze przestrzegają przed fake newsami w internecie i apelują, by zwracać się do nich.
W ramach kampanii społecznej przygotowano billboardy oraz ogłoszenia prasowe. Lekarze, jak się podkreśla, wybrali szokującą formę przekazu. Ich apelom: "Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza", towarzyszą obrazy nagrobków i umieszczonych na nich napisów.
Na nagrobku, o który oparto pluszowego misia, widnieje epitafium: "Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem".
Są też inne napisy nagrobne:
"Leczyłem raka sodą oczyszczaną", "Kupiłem w sieci cudowne lekarstwo", "Przeczytałem, że dieta z 6 jajkami dziennie, odchudza".
Do kampanii tej przyłączyło się jak dotąd 30 lokalnych izb lekarskich. Celem akcji - jak wyjaśnili pomysłodawcy - jest uwrażliwienie opinii publicznej na pojawianie się w internecie fałszywych informacji na temat zdrowia, diet, kuracji i zwalczanie tego szkodliwego zjawiska.
"To cmentarz zdrowia, kampania, która w zwięzły i skuteczny, można powiedzieć: w lapidarny sposób, ostrzega przed niebezpieczeństwami oszukańczych kuracji, reklamowanych w kuszący sposób" - powiedział jeden z inicjatorów akcji bilboardowej, Cosimo Nume.
Prezes związku krajowych izb lekarskich, Filipp Anelli wyjaśnił, że tak szokującą formę wybrano po to, aby obywatele przestali lekceważyć zagrożenia i nie sięgali do niewiarygodnych źródeł po informacje o zdrowiu.
Skomentuj artykuł