KAI / ml
Katechumenat był jednym z głównych tematów zakończonego 4 marca w Rabacie na Malcie europejskiego spotkania krajowych delegatów ds. katechezy. Wzięli w nim udział przedstawiciele 18 episkopatów.
Katechumenat był jednym z głównych tematów zakończonego 4 marca w Rabacie na Malcie europejskiego spotkania krajowych delegatów ds. katechezy. Wzięli w nim udział przedstawiciele 18 episkopatów.
KAI / jm
Nowo wybrana Miss Niemiec, Lena Bröder, jest nauczycielką religii. "Moja wiara jest dla mnie fundamentem", stwierdziła 26-latka w rozmowie z dziennikiem "Bild" podkreślając, że religia katolicka jest ważnym elementem jej życia.
Nowo wybrana Miss Niemiec, Lena Bröder, jest nauczycielką religii. "Moja wiara jest dla mnie fundamentem", stwierdziła 26-latka w rozmowie z dziennikiem "Bild" podkreślając, że religia katolicka jest ważnym elementem jej życia.
KAI / ml
Do podjęcia stylu życia wyrażającego miłosierdzie Boże, aby poprzez to zaangażowanie aby zaoferować spotykanym osobom konkretny znak bliskości Boga zachęcił papież podczas drugiej nadzwyczajnej audiencji ogólnej, związanej z Jubileuszem Miłosierdzia. Jego słów na placu św. Piotra wysłuchało około 50 tys. wiernych.
Do podjęcia stylu życia wyrażającego miłosierdzie Boże, aby poprzez to zaangażowanie aby zaoferować spotykanym osobom konkretny znak bliskości Boga zachęcił papież podczas drugiej nadzwyczajnej audiencji ogólnej, związanej z Jubileuszem Miłosierdzia. Jego słów na placu św. Piotra wysłuchało około 50 tys. wiernych.
KAI / kw
Lekcje religii w szkole są dobrowolne. Odbywają się na życzenie rodziców lub pełnoletnich uczniów. Jakie są więc wyniki tych wyborów, swoistego "referendum"?
Lekcje religii w szkole są dobrowolne. Odbywają się na życzenie rodziców lub pełnoletnich uczniów. Jakie są więc wyniki tych wyborów, swoistego "referendum"?
KAI / pk
Walka z religią w szkole jest atakiem na wychowanie i kształt przyszłego życia społecznego - uważa biskup Henryk Tomasik, członek Komisji Wychowania Katolickiego KEP.
Walka z religią w szkole jest atakiem na wychowanie i kształt przyszłego życia społecznego - uważa biskup Henryk Tomasik, członek Komisji Wychowania Katolickiego KEP.
PAP / kw
Klub PiS złożył w czwartek wniosek o odrzucenie w pierwszym czytaniu obywatelskiego projektu ustawy o zaprzestaniu finansowania nauczania religii z budżetu. "Uderzenie w finansowanie religii to uderzenie w religię" - mówiła Marzena Machała (PiS).
Klub PiS złożył w czwartek wniosek o odrzucenie w pierwszym czytaniu obywatelskiego projektu ustawy o zaprzestaniu finansowania nauczania religii z budżetu. "Uderzenie w finansowanie religii to uderzenie w religię" - mówiła Marzena Machała (PiS).
KAI / pk
Nad ranem 27 stycznia, w wieku 86 lat, zmarł salezjanin, ks. prof. Roman Murawski, jeden z najwybitniejszych posoborowych polskich katechetyków, wieloletni profesor i dziekan Wydziału Teologicznego Akademii Teologii Katolickiej i późniejszego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Nad ranem 27 stycznia, w wieku 86 lat, zmarł salezjanin, ks. prof. Roman Murawski, jeden z najwybitniejszych posoborowych polskich katechetyków, wieloletni profesor i dziekan Wydziału Teologicznego Akademii Teologii Katolickiej i późniejszego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
KAI / pk
Za wcześnie jest, aby znów dostosowywać wiek dzieci przystępujących do Pierwszej Komunii do ustawy, którą podpisał w czwartek prezydent Andrzej Duda - mówi ks. prof. Piotr Tomasik.
Za wcześnie jest, aby znów dostosowywać wiek dzieci przystępujących do Pierwszej Komunii do ustawy, którą podpisał w czwartek prezydent Andrzej Duda - mówi ks. prof. Piotr Tomasik.
KAI / pk
Na stały rozwój stowarzyszenia Spotkania Małżeńskie w kolejnych krajach, w tym Stanach Zjednoczonych, zwracano uwagę podczas obrad międzynarodowego zarządu Spotkań Małżeńskich w Warszawie.
Na stały rozwój stowarzyszenia Spotkania Małżeńskie w kolejnych krajach, w tym Stanach Zjednoczonych, zwracano uwagę podczas obrad międzynarodowego zarządu Spotkań Małżeńskich w Warszawie.
Rozum jest wspólną cechą wszystkich ludzi. Nikomu nie przychodzi na myśl, aby fizyki czy biologii uczyć tylko ateistów. Niestety, tego typu absurd ma miejsce w przypadku nauczania etyki.
Rozum jest wspólną cechą wszystkich ludzi. Nikomu nie przychodzi na myśl, aby fizyki czy biologii uczyć tylko ateistów. Niestety, tego typu absurd ma miejsce w przypadku nauczania etyki.
Pracując z uczniami klas licealnych nad moralnymi dylematami, z jakimi zmagały się postaci opisane w historiach biblijnych, zauważyłem że uczniowie chętnie angażują się w analizowanie możliwych konsekwencji decyzji przeciwnych do tych, które znamy z kart Pisma świętego.
Pracując z uczniami klas licealnych nad moralnymi dylematami, z jakimi zmagały się postaci opisane w historiach biblijnych, zauważyłem że uczniowie chętnie angażują się w analizowanie możliwych konsekwencji decyzji przeciwnych do tych, które znamy z kart Pisma świętego.
Proponuję katechetom pracę z uczniami nad fragmentem Pisma Świętego, z którego staramy się wydobyć to, co przy pierwszym czytaniu wydaje się zakryte. Aby przygotować lekcję, katecheta powinien sam zapoznać się z profesjonalnym komentarzem a następnie przygotować uczniom jakąś graficzną i aktywizującą formę refleksji. Poniżej przykładowy fragment z jednego z listów św. Pawła.
Proponuję katechetom pracę z uczniami nad fragmentem Pisma Świętego, z którego staramy się wydobyć to, co przy pierwszym czytaniu wydaje się zakryte. Aby przygotować lekcję, katecheta powinien sam zapoznać się z profesjonalnym komentarzem a następnie przygotować uczniom jakąś graficzną i aktywizującą formę refleksji. Poniżej przykładowy fragment z jednego z listów św. Pawła.
KAI / rj
O doniosłości pamięci w uprawianiu teologii i o odkrywaniu ciągle na nowo dróg prowadzących lud Boży do Pana mówił Franciszek w orędziu wideo do uczestników międzynarodowego kongresu teologicznego w Buenos Aires. Podkreślił, że teologię należy uprawiać na kolanach przed ołtarzem refleksji oraz "z radością i nadzieją".
O doniosłości pamięci w uprawianiu teologii i o odkrywaniu ciągle na nowo dróg prowadzących lud Boży do Pana mówił Franciszek w orędziu wideo do uczestników międzynarodowego kongresu teologicznego w Buenos Aires. Podkreślił, że teologię należy uprawiać na kolanach przed ołtarzem refleksji oraz "z radością i nadzieją".
"W obliczu kryzysu rodziny, lekcje religii w szkole są bardzo często jedynym miejscem i jedyną szansą na to, aby młody człowiek mógł usłyszeć i doświadczyć Boga. Nie zabierajmy im tej szansy" - mówi dyrektor szkoły.
"W obliczu kryzysu rodziny, lekcje religii w szkole są bardzo często jedynym miejscem i jedyną szansą na to, aby młody człowiek mógł usłyszeć i doświadczyć Boga. Nie zabierajmy im tej szansy" - mówi dyrektor szkoły.
"Poprawmy stan edukacji religijnej. Kościół zbyt często jest jak kiepski lekarz, wypisujący recepty jeszcze przed zbadaniem pacjenta". - o katechezie w Stanach pisze Joe Paprocki.
"Poprawmy stan edukacji religijnej. Kościół zbyt często jest jak kiepski lekarz, wypisujący recepty jeszcze przed zbadaniem pacjenta". - o katechezie w Stanach pisze Joe Paprocki.
KAI / przemyska.pl / psd
Zadaniem katechety jest budzenie i umacnianie dumy, zarówno z faktu bycia Polakiem, jak i chrześcijaninem - napisał w liście do katechetów i duszpasterzy archidiecezji przemyskiej abp Józef Michalik. Metropolita przemyski wskazuje w nim na najważniejsze wydarzenia zbliżającego się roku szkolnego, "które muszą stać się centrum zainteresowania każdego katechety, każdej, choćby najmniejszej szkoły".
Zadaniem katechety jest budzenie i umacnianie dumy, zarówno z faktu bycia Polakiem, jak i chrześcijaninem - napisał w liście do katechetów i duszpasterzy archidiecezji przemyskiej abp Józef Michalik. Metropolita przemyski wskazuje w nim na najważniejsze wydarzenia zbliżającego się roku szkolnego, "które muszą stać się centrum zainteresowania każdego katechety, każdej, choćby najmniejszej szkoły".
Politycy i media mają duży interes w tym, by przejąć debatę o katechezie. Sprowadzić ten problem do kwestii finansowania Kościoła. A przy okazji odwrócić naszą uwagę od realnych problemów. Co zrobić, by tak się nie stało?
Politycy i media mają duży interes w tym, by przejąć debatę o katechezie. Sprowadzić ten problem do kwestii finansowania Kościoła. A przy okazji odwrócić naszą uwagę od realnych problemów. Co zrobić, by tak się nie stało?
Nie ma takiej ustawy, ani rozporządzenia, które mówiłoby o katechezie w szkole. Podobnie przedmiot "religia" nie jest równoprawnym przedmiotem. To o co w końcu chodzi? Uczymy w szkole religii czy katechizujemy? Jesteśmy ewangelizatorami, czy wychowawcami bez praw do wychowywania?
Nie ma takiej ustawy, ani rozporządzenia, które mówiłoby o katechezie w szkole. Podobnie przedmiot "religia" nie jest równoprawnym przedmiotem. To o co w końcu chodzi? Uczymy w szkole religii czy katechizujemy? Jesteśmy ewangelizatorami, czy wychowawcami bez praw do wychowywania?
ks. Stefan Radziszewski
"Dziwią mnie próby wyrzucenia katechezy z naszych szkół. Bo problemem katechezy nie jest miejsce: szkoła lub sala przykościelna. Problemem nie jest nawet jej finansowanie".
"Dziwią mnie próby wyrzucenia katechezy z naszych szkół. Bo problemem katechezy nie jest miejsce: szkoła lub sala przykościelna. Problemem nie jest nawet jej finansowanie".
KAI / kw
Szkoła nie jest w stanie wypełnić w sposób wyczerpujący wszystkich zadań katechezy - podkreślił Abp Józef Górzyński.
Szkoła nie jest w stanie wypełnić w sposób wyczerpujący wszystkich zadań katechezy - podkreślił Abp Józef Górzyński.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}