Centrum Arrupe
Celem metody jest ułatwienie uczniom refleksji nad sobą, planowania, ustalania priorytetów w życiu. Proponowane formy graficzne są szczególnie pomocne w stosunku do uczniów, którzy łatwiej rozwiązują problemy, gdy mogą je wizualizować.
Celem metody jest ułatwienie uczniom refleksji nad sobą, planowania, ustalania priorytetów w życiu. Proponowane formy graficzne są szczególnie pomocne w stosunku do uczniów, którzy łatwiej rozwiązują problemy, gdy mogą je wizualizować.
Celem zajęć jest refleksja nad pięknem przemijania zainspirowana wierszem Wisławy Szymborskiej "Nic dwa razy" oraz odejściem tej wielkiej poetki, laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Podczas zajęć uczniowie stworzą zaproszenie na wieczór wspomnień.
Celem zajęć jest refleksja nad pięknem przemijania zainspirowana wierszem Wisławy Szymborskiej "Nic dwa razy" oraz odejściem tej wielkiej poetki, laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Podczas zajęć uczniowie stworzą zaproszenie na wieczór wspomnień.
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}