Zrozumienie, że nie szata zdobi człowieka lecz jego postawa a także wzbudzenie w uczniach pragnienia "upiększania duszy". Przygotowanie uczniów do lekcji na temat owoców Ducha Świętego.
Zrozumienie, że nie szata zdobi człowieka lecz jego postawa a także wzbudzenie w uczniach pragnienia "upiększania duszy". Przygotowanie uczniów do lekcji na temat owoców Ducha Świętego.
Czy przejawem troski o budowanie wspólnoty wiernych nie powinno być przede wszystkim wspólne świętowanie przy zastawionym przez nas stole, do którego zaproszeni są wszyscy potrzebujący? Jak nauczyć tego naszych podopiecznych?
Czy przejawem troski o budowanie wspólnoty wiernych nie powinno być przede wszystkim wspólne świętowanie przy zastawionym przez nas stole, do którego zaproszeni są wszyscy potrzebujący? Jak nauczyć tego naszych podopiecznych?
Proponuję katechetom, by w przekazywaniu uczniom treści biblijnych posłużyli się zajęciami polegającymi na wspólnym wypieku ciastek. Znane dziś we wspólnotach żydowskich ciastka o nazwie "uszy Hamana" mogą być punktem wyjścia do zapoznania uczniów z historią Estery, w której niejaki Haman, czarny charakter, zostaje zdemaskowany przez wierną swojemu narodowi, żydowską żonę perskiego króla.
Proponuję katechetom, by w przekazywaniu uczniom treści biblijnych posłużyli się zajęciami polegającymi na wspólnym wypieku ciastek. Znane dziś we wspólnotach żydowskich ciastka o nazwie "uszy Hamana" mogą być punktem wyjścia do zapoznania uczniów z historią Estery, w której niejaki Haman, czarny charakter, zostaje zdemaskowany przez wierną swojemu narodowi, żydowską żonę perskiego króla.
Jedną z podstawowych cech Internetu jest jego globalność i masowość. Użytkownicy sieci internetowej nie tylko poszukują informacji ale także nawiązują relacje z innymi użytkownikami.
Jedną z podstawowych cech Internetu jest jego globalność i masowość. Użytkownicy sieci internetowej nie tylko poszukują informacji ale także nawiązują relacje z innymi użytkownikami.
Wzrokowcom łatwiej zapamiętać pomysłowe obrazki niż logiczne zdania. Zachęcam więc nauczycieli religii, aby wraz z uczniami przerobili definicje na rebusy. Pomoże to wielu uczniom w nauce i uczyni ją bardziej atrakcyjną.
Wzrokowcom łatwiej zapamiętać pomysłowe obrazki niż logiczne zdania. Zachęcam więc nauczycieli religii, aby wraz z uczniami przerobili definicje na rebusy. Pomoże to wielu uczniom w nauce i uczyni ją bardziej atrakcyjną.
Jacek Olczyk SJ
Celem lekcji jest poszerzenie rozumienia chrześcijańskiej modlitwy jako osobistego doświadczenia oraz wprowadzenie uczniów do szeregu spotkań na temat chrześcijańskiej modlitwy.
Celem lekcji jest poszerzenie rozumienia chrześcijańskiej modlitwy jako osobistego doświadczenia oraz wprowadzenie uczniów do szeregu spotkań na temat chrześcijańskiej modlitwy.
Celem proponowanej metody jest zapoznanie uczniów z nazwami miejsc, w których przebywał święty Paweł, głównie podczas swoich podróży apostolskich. Zajęcia realizowane w formie gry mogą posłużyć jako wprowadzenie uczniów do lekcji na temat historii życia świętego Pawła i jego podróży apostolskich.
Celem proponowanej metody jest zapoznanie uczniów z nazwami miejsc, w których przebywał święty Paweł, głównie podczas swoich podróży apostolskich. Zajęcia realizowane w formie gry mogą posłużyć jako wprowadzenie uczniów do lekcji na temat historii życia świętego Pawła i jego podróży apostolskich.
Niemal w każdym domu znajduje się wiele starych czasopism i przeczytanych gazet. Zanim oddamy je na makulaturę, pomyślmy jak możemy je wykorzystać na lekcji. Proponowane pomysły pochodzą z konspektów lekcji Wojciecha Żmudzińskiego SJ przeznaczonych dla uczniów klas gimnazjalnych i licealnych.
Niemal w każdym domu znajduje się wiele starych czasopism i przeczytanych gazet. Zanim oddamy je na makulaturę, pomyślmy jak możemy je wykorzystać na lekcji. Proponowane pomysły pochodzą z konspektów lekcji Wojciecha Żmudzińskiego SJ przeznaczonych dla uczniów klas gimnazjalnych i licealnych.
Jezus przychodzi nad Jordan, by prosić Jana o chrzest. Oczekiwany przez Chrzciciela sędzia sprawiedliwy, który miał chrzcić Duchem Świętym i ogniem prezentuje się jako uniżony sługa i nalega, by Jan zanurzył Go w wodzie tak, jak wszystkich. Jan jest zdziwiony, że Bóg nie przysłał Mesjasza jako sędziego wzbudzającego w ludziach lęk lecz jako pokornego sługę.
Jezus przychodzi nad Jordan, by prosić Jana o chrzest. Oczekiwany przez Chrzciciela sędzia sprawiedliwy, który miał chrzcić Duchem Świętym i ogniem prezentuje się jako uniżony sługa i nalega, by Jan zanurzył Go w wodzie tak, jak wszystkich. Jan jest zdziwiony, że Bóg nie przysłał Mesjasza jako sędziego wzbudzającego w ludziach lęk lecz jako pokornego sługę.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom jak często tracą czas oraz zachęcenie ich do takiego planowania wolnego czasu, aby mogli doświadczyć satysfakcji z tego co robią w czasie wolnym od nauki. Dodatkowo, zachęcenie uczniów do twórczego wykorzystania wolnych chwil i ćwiczenia postawy asertywnej, która może być w tym pomocna.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom jak często tracą czas oraz zachęcenie ich do takiego planowania wolnego czasu, aby mogli doświadczyć satysfakcji z tego co robią w czasie wolnym od nauki. Dodatkowo, zachęcenie uczniów do twórczego wykorzystania wolnych chwil i ćwiczenia postawy asertywnej, która może być w tym pomocna.
Celem zajęć jest uświadomienie dzieciom, że modlitwa to nie tylko prośba lecz rozmowa z Bogiem o tym, czym żyjemy, co dobrego udało nam się zrobić i co sam Bóg chciałby od nas usłyszeć. Bogu na modlitwie można powiedzieć wszystko, zarówno wyżalić się jak i wyrazić swoją radość, błagać Boga i dziękować Mu.
Celem zajęć jest uświadomienie dzieciom, że modlitwa to nie tylko prośba lecz rozmowa z Bogiem o tym, czym żyjemy, co dobrego udało nam się zrobić i co sam Bóg chciałby od nas usłyszeć. Bogu na modlitwie można powiedzieć wszystko, zarówno wyżalić się jak i wyrazić swoją radość, błagać Boga i dziękować Mu.
Proponowany pomysł jest propozycją wykorzystania metafory znaków drogowych do twórczej refleksji nad sobą. Celem metody jest zainspirowanie uczniów, by poniższe znaki odnieśli do swojego życia i wygenerowali w grupach jak najwięcej możliwych i konkretnych sytuacji, w których mogłyby mieć zastosowanie.
Proponowany pomysł jest propozycją wykorzystania metafory znaków drogowych do twórczej refleksji nad sobą. Celem metody jest zainspirowanie uczniów, by poniższe znaki odnieśli do swojego życia i wygenerowali w grupach jak najwięcej możliwych i konkretnych sytuacji, w których mogłyby mieć zastosowanie.
Celem proponowanej metody jest uświadomienie uczniom, że każda trudna sytuacja ma swoje pozytywne strony i jest nie tylko problemem do rozwiązania, ale przede wszystkim wyzwaniem, okazją. Ponadto trudne sytuacje niosą ze sobą jakieś istotne, wartościowe przesłanie.
Celem proponowanej metody jest uświadomienie uczniom, że każda trudna sytuacja ma swoje pozytywne strony i jest nie tylko problemem do rozwiązania, ale przede wszystkim wyzwaniem, okazją. Ponadto trudne sytuacje niosą ze sobą jakieś istotne, wartościowe przesłanie.
Poniższy pomysł na lekcję religii ma na celu zachęcenie uczniów do refleksji nad osobistą relacją z Bogiem. Aby ułatwić rozważanie, nauczyciel posługuje się metodą nauczania metaforycznego.
Poniższy pomysł na lekcję religii ma na celu zachęcenie uczniów do refleksji nad osobistą relacją z Bogiem. Aby ułatwić rozważanie, nauczyciel posługuje się metodą nauczania metaforycznego.
Celem proponowanych zajęć jest uświadomienie uczniom, że łatwiej im przychodzi koncentrowanie się na własnych niedoskonałościach oraz dostrzeganie złych stron w postępowaniu innych niż zwracanie uwagi na to, co w nas i w innych wartościowe i dobre.
Celem proponowanych zajęć jest uświadomienie uczniom, że łatwiej im przychodzi koncentrowanie się na własnych niedoskonałościach oraz dostrzeganie złych stron w postępowaniu innych niż zwracanie uwagi na to, co w nas i w innych wartościowe i dobre.
Gdy złościmy się, często zaprzeczamy mówiąc: "wcale się nie złoszczę". Zwykle również i te słowa wypowiadamy ze złością. Mówimy "jestem spokojny, nie unoszę się" ale nasza twarz i nieraz całe nasze ciało mówi zupełnie co innego.
Gdy złościmy się, często zaprzeczamy mówiąc: "wcale się nie złoszczę". Zwykle również i te słowa wypowiadamy ze złością. Mówimy "jestem spokojny, nie unoszę się" ale nasza twarz i nieraz całe nasze ciało mówi zupełnie co innego.
Celem proponowanych zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad istotą szczęścia, które nie sprowadza się do zmysłowych przyjemności. Uczniowie przygotują dla kolegi, koleżanki, osoby bliskiej, zaproszenie do Nieba, w którym czeka na nich prawdziwe szczęście.
Celem proponowanych zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad istotą szczęścia, które nie sprowadza się do zmysłowych przyjemności. Uczniowie przygotują dla kolegi, koleżanki, osoby bliskiej, zaproszenie do Nieba, w którym czeka na nich prawdziwe szczęście.
Troska o prawdziwe oblicze niedzieli jest jednym z istotnych celów trzyletniego programu duszpasterskiego realizowanego w Kościele katolickim w Polsce. Proponowane zajęcia z jednej strony odpowiadają na pytanie dlaczego chrześcijanie świętują w niedzielę i co w ten dzień świętują a z drugiej strony podpowiadają uczniom jak uczynić niedzielę dniem świętym w rodzinie, dniem Jedynym, odmiennym od powszednich dni tygodnia.
Troska o prawdziwe oblicze niedzieli jest jednym z istotnych celów trzyletniego programu duszpasterskiego realizowanego w Kościele katolickim w Polsce. Proponowane zajęcia z jednej strony odpowiadają na pytanie dlaczego chrześcijanie świętują w niedzielę i co w ten dzień świętują a z drugiej strony podpowiadają uczniom jak uczynić niedzielę dniem świętym w rodzinie, dniem Jedynym, odmiennym od powszednich dni tygodnia.
Zasad fair play powinniśmy uczyć od najmłodszych lat, aby w przyszłości młodzież potrafiła atakować problemy a nie ludzi. Celem zajęć jest wprowadzenie w klasie zasad fair play oraz wskazanie na zachowania niepożądane, które nie sprzyjają konstruktywnym dyskusjom i atmosferze wspólnego dążenia do rozwiązania konfliktu.
Zasad fair play powinniśmy uczyć od najmłodszych lat, aby w przyszłości młodzież potrafiła atakować problemy a nie ludzi. Celem zajęć jest wprowadzenie w klasie zasad fair play oraz wskazanie na zachowania niepożądane, które nie sprzyjają konstruktywnym dyskusjom i atmosferze wspólnego dążenia do rozwiązania konfliktu.
Celem zajęć jest wspólna refleksja nad solidarnością w sytuacji, gdy zdarza się tragedia. Uświadomienie uczniom jak wielkie znaczenie mają słowa wsparcia i pocieszenia, gesty życzliwości oraz zainteresowanie się osobą potrzebującą, bezradną, ranną, cierpiącą.
Celem zajęć jest wspólna refleksja nad solidarnością w sytuacji, gdy zdarza się tragedia. Uświadomienie uczniom jak wielkie znaczenie mają słowa wsparcia i pocieszenia, gesty życzliwości oraz zainteresowanie się osobą potrzebującą, bezradną, ranną, cierpiącą.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}