U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w lekturę Apokalipsy św. Jana oraz zapoznanie ich ze znaczeniem liczby 666 oraz cyfry 6 w Starym i Nowym Testamencie w kontekście dwóch apokaliptycznych bestii: jednej oznaczającej słabość ludzkiej natury oraz drugiej będącej personifikacją struktur stworzonych przez słabego, grzesznego człowieka.
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w lekturę Apokalipsy św. Jana oraz zapoznanie ich ze znaczeniem liczby 666 oraz cyfry 6 w Starym i Nowym Testamencie w kontekście dwóch apokaliptycznych bestii: jednej oznaczającej słabość ludzkiej natury oraz drugiej będącej personifikacją struktur stworzonych przez słabego, grzesznego człowieka.
Celem tych dwugodzinnych zajęć jest podkreślenie wagi wieczoru wigilijnego dla życia rodzinnego i zachęcenie uczniów, by w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia podejmowali w rodzinie rozmowę o tym co łączy i rozgrzewa serca.
Celem tych dwugodzinnych zajęć jest podkreślenie wagi wieczoru wigilijnego dla życia rodzinnego i zachęcenie uczniów, by w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia podejmowali w rodzinie rozmowę o tym co łączy i rozgrzewa serca.
Centrum Arrupe
Jezus uciekał do Egiptu przed Herodem. Dzisiaj chrześcijanie zastanawiają się nad ucieczką z Egiptu przed radykalnymi wyznawcami Islamu. Celem proponowanych zajęć jest poznanie historii koptyjskich chrześcijan i ich obecnej sytuacji w niespokojnym Egipcie. Ponadto uczniowie napiszą list do chrześcijan w Egipcie i umieszczą go na facebooku.
Jezus uciekał do Egiptu przed Herodem. Dzisiaj chrześcijanie zastanawiają się nad ucieczką z Egiptu przed radykalnymi wyznawcami Islamu. Celem proponowanych zajęć jest poznanie historii koptyjskich chrześcijan i ich obecnej sytuacji w niespokojnym Egipcie. Ponadto uczniowie napiszą list do chrześcijan w Egipcie i umieszczą go na facebooku.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu z wykorzystaniem motywu biblijnej Arki Przymierza.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu z wykorzystaniem motywu biblijnej Arki Przymierza.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}