Troska o prawdziwe oblicze niedzieli jest jednym z istotnych celów trzyletniego programu duszpasterskiego realizowanego w Kościele katolickim w Polsce. Proponowane zajęcia z jednej strony odpowiadają na pytanie dlaczego chrześcijanie świętują w niedzielę i co w ten dzień świętują a z drugiej strony podpowiadają uczniom jak uczynić niedzielę dniem świętym w rodzinie, dniem Jedynym, odmiennym od powszednich dni tygodnia.
Troska o prawdziwe oblicze niedzieli jest jednym z istotnych celów trzyletniego programu duszpasterskiego realizowanego w Kościele katolickim w Polsce. Proponowane zajęcia z jednej strony odpowiadają na pytanie dlaczego chrześcijanie świętują w niedzielę i co w ten dzień świętują a z drugiej strony podpowiadają uczniom jak uczynić niedzielę dniem świętym w rodzinie, dniem Jedynym, odmiennym od powszednich dni tygodnia.
Sytuacja w Syrii, a szczególnie w mieście Homs, jest bardziej niż niepokojąca. Miasto jest zniszczone a walki toczą się nadal. Celem zajęć jest poznanie dwóch najbardziej skonfliktowanych ze sobą grup islamskich: dominujących liczebnie sunnitów i rządzących krajem alawitów.
Sytuacja w Syrii, a szczególnie w mieście Homs, jest bardziej niż niepokojąca. Miasto jest zniszczone a walki toczą się nadal. Celem zajęć jest poznanie dwóch najbardziej skonfliktowanych ze sobą grup islamskich: dominujących liczebnie sunnitów i rządzących krajem alawitów.
Zasad fair play powinniśmy uczyć od najmłodszych lat, aby w przyszłości młodzież potrafiła atakować problemy a nie ludzi. Celem zajęć jest wprowadzenie w klasie zasad fair play oraz wskazanie na zachowania niepożądane, które nie sprzyjają konstruktywnym dyskusjom i atmosferze wspólnego dążenia do rozwiązania konfliktu.
Zasad fair play powinniśmy uczyć od najmłodszych lat, aby w przyszłości młodzież potrafiła atakować problemy a nie ludzi. Celem zajęć jest wprowadzenie w klasie zasad fair play oraz wskazanie na zachowania niepożądane, które nie sprzyjają konstruktywnym dyskusjom i atmosferze wspólnego dążenia do rozwiązania konfliktu.
Celem zajęć jest wspólna refleksja nad solidarnością w sytuacji, gdy zdarza się tragedia. Uświadomienie uczniom jak wielkie znaczenie mają słowa wsparcia i pocieszenia, gesty życzliwości oraz zainteresowanie się osobą potrzebującą, bezradną, ranną, cierpiącą.
Celem zajęć jest wspólna refleksja nad solidarnością w sytuacji, gdy zdarza się tragedia. Uświadomienie uczniom jak wielkie znaczenie mają słowa wsparcia i pocieszenia, gesty życzliwości oraz zainteresowanie się osobą potrzebującą, bezradną, ranną, cierpiącą.
Centrum Arrupe
Celem metody jest ułatwienie uczniom refleksji nad sobą, planowania, ustalania priorytetów w życiu. Proponowane formy graficzne są szczególnie pomocne w stosunku do uczniów, którzy łatwiej rozwiązują problemy, gdy mogą je wizualizować.
Celem metody jest ułatwienie uczniom refleksji nad sobą, planowania, ustalania priorytetów w życiu. Proponowane formy graficzne są szczególnie pomocne w stosunku do uczniów, którzy łatwiej rozwiązują problemy, gdy mogą je wizualizować.
Celem zajęć jest refleksja nad pięknem przemijania zainspirowana wierszem Wisławy Szymborskiej "Nic dwa razy" oraz odejściem tej wielkiej poetki, laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Podczas zajęć uczniowie stworzą zaproszenie na wieczór wspomnień.
Celem zajęć jest refleksja nad pięknem przemijania zainspirowana wierszem Wisławy Szymborskiej "Nic dwa razy" oraz odejściem tej wielkiej poetki, laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Podczas zajęć uczniowie stworzą zaproszenie na wieczór wspomnień.
Przykazanie "nie kradnij" dotyczyło tylko kidnapingu. Kradzieży rzeczy materialnych dotyczyło przykazanie: "nie pożądaj rzeczy bliźniego swego". A co w takim razie z pożądaniem tego, co rzeczą nie jest, co nie jest materialne? Celem proponowanej lekcji jest refleksja nad własnością w świecie wirtualnym i postawienie uczniom pytania o etykę w cyberprzestrzeni.
Przykazanie "nie kradnij" dotyczyło tylko kidnapingu. Kradzieży rzeczy materialnych dotyczyło przykazanie: "nie pożądaj rzeczy bliźniego swego". A co w takim razie z pożądaniem tego, co rzeczą nie jest, co nie jest materialne? Celem proponowanej lekcji jest refleksja nad własnością w świecie wirtualnym i postawienie uczniom pytania o etykę w cyberprzestrzeni.
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w lekturę Apokalipsy św. Jana oraz zapoznanie ich ze znaczeniem liczby 666 oraz cyfry 6 w Starym i Nowym Testamencie w kontekście dwóch apokaliptycznych bestii: jednej oznaczającej słabość ludzkiej natury oraz drugiej będącej personifikacją struktur stworzonych przez słabego, grzesznego człowieka.
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w lekturę Apokalipsy św. Jana oraz zapoznanie ich ze znaczeniem liczby 666 oraz cyfry 6 w Starym i Nowym Testamencie w kontekście dwóch apokaliptycznych bestii: jednej oznaczającej słabość ludzkiej natury oraz drugiej będącej personifikacją struktur stworzonych przez słabego, grzesznego człowieka.
Celem tych dwugodzinnych zajęć jest podkreślenie wagi wieczoru wigilijnego dla życia rodzinnego i zachęcenie uczniów, by w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia podejmowali w rodzinie rozmowę o tym co łączy i rozgrzewa serca.
Celem tych dwugodzinnych zajęć jest podkreślenie wagi wieczoru wigilijnego dla życia rodzinnego i zachęcenie uczniów, by w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia podejmowali w rodzinie rozmowę o tym co łączy i rozgrzewa serca.
Centrum Arrupe
Jezus uciekał do Egiptu przed Herodem. Dzisiaj chrześcijanie zastanawiają się nad ucieczką z Egiptu przed radykalnymi wyznawcami Islamu. Celem proponowanych zajęć jest poznanie historii koptyjskich chrześcijan i ich obecnej sytuacji w niespokojnym Egipcie. Ponadto uczniowie napiszą list do chrześcijan w Egipcie i umieszczą go na facebooku.
Jezus uciekał do Egiptu przed Herodem. Dzisiaj chrześcijanie zastanawiają się nad ucieczką z Egiptu przed radykalnymi wyznawcami Islamu. Celem proponowanych zajęć jest poznanie historii koptyjskich chrześcijan i ich obecnej sytuacji w niespokojnym Egipcie. Ponadto uczniowie napiszą list do chrześcijan w Egipcie i umieszczą go na facebooku.
Celem zajęć jest refleksja nad Świętami Bożego Narodzenia, ich symboliką i znaczeniem, przygotowanie ozdoby świątecznej do sali lekcyjnej oraz ułożenie życzeń świątecznych, które gdyby się spełniły zmieniłyby świat na lepszy.
Celem zajęć jest refleksja nad Świętami Bożego Narodzenia, ich symboliką i znaczeniem, przygotowanie ozdoby świątecznej do sali lekcyjnej oraz ułożenie życzeń świątecznych, które gdyby się spełniły zmieniłyby świat na lepszy.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu z wykorzystaniem motywu biblijnej Arki Przymierza.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu z wykorzystaniem motywu biblijnej Arki Przymierza.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}