2 miesiące temu
Modlitwa w Drodze / Paweł Kosiński SJ
"MWD jest stała częścią mojego dnia. Wstaję przed 6.00 i idę biegać. Wtedy wkładam słuchawki i jestem on-line z Bogiem. Wielkie dzięki za Waszą pracę, ona otwiera mi każdy dzień" - pisze Adam. "W tym czasie epidemii wasza praca jest wielką pomocą dla wielu. Moja rodzinka podzieliła się, że razem codziennie słuchają rozważań" - wyznaje Przemek. A co w Twoim życiu zmieniła Modlitwa w drodze? Podziel się w komentarzu.
"MWD jest stała częścią mojego dnia. Wstaję przed 6.00 i idę biegać. Wtedy wkładam słuchawki i jestem on-line z Bogiem. Wielkie dzięki za Waszą pracę, ona otwiera mi każdy dzień" - pisze Adam. "W tym czasie epidemii wasza praca jest wielką pomocą dla wielu. Moja rodzinka podzieliła się, że razem codziennie słuchają rozważań" - wyznaje Przemek. A co w Twoim życiu zmieniła Modlitwa w drodze? Podziel się w komentarzu.
"Nie trzeba stosować żadnych osłonowych modlitw ani wody święconej". Co zatem zrobić, żeby być bardziej skupionym i czy wszyscy doświadczają rozkojarzeń?
"Nie trzeba stosować żadnych osłonowych modlitw ani wody święconej". Co zatem zrobić, żeby być bardziej skupionym i czy wszyscy doświadczają rozkojarzeń?
1 rok temu
Daniel Wojda SJ / Roman Groszewski SJ
Czy Kościół katolicki skupia się bardziej na cierpieniu Jezusa niż na szukaniu relacji z Nim? Jak samodzielnie medytować Pismo święte? Odpowiadają jezuici, Daniel Wojda i Romek Groszewski.
Czy Kościół katolicki skupia się bardziej na cierpieniu Jezusa niż na szukaniu relacji z Nim? Jak samodzielnie medytować Pismo święte? Odpowiadają jezuici, Daniel Wojda i Romek Groszewski.
1 rok temu
Logo źródła: Blogi bieguny.blog.deon.pl
Jezu, Tobie oddaję moje myśli, uczucia, rozproszenia. Czekałam na tę godzinę przez cały tydzień i tak jest niemal w każdy niedzielny wieczór.
Jezu, Tobie oddaję moje myśli, uczucia, rozproszenia. Czekałam na tę godzinę przez cały tydzień i tak jest niemal w każdy niedzielny wieczór.
1 rok temu
Paweł Kowalski SJ
Paweł Kowalski SJ wyjaśnia, na czym polega ta duchowość i dlaczego można się jej bać.
Paweł Kowalski SJ wyjaśnia, na czym polega ta duchowość i dlaczego można się jej bać.
Uwaga! Tekst ten przeznaczony jest dla ludzi dorosłych. Zawiera niejasności, cięte komentarze, swobodny język i prowokacje. Tekst nie daje odpowiedzi, nie osądza, nie wyznacza granic, nie mówi jak ma być.
Uwaga! Tekst ten przeznaczony jest dla ludzi dorosłych. Zawiera niejasności, cięte komentarze, swobodny język i prowokacje. Tekst nie daje odpowiedzi, nie osądza, nie wyznacza granic, nie mówi jak ma być.
Nie potrzebujesz żadnego przygotowania do tych rekolekcji. Wystarczy, że wydrukujesz bądź wyświetlisz sobie tę modlitwę i pójdziesz kok po kroku. Dalsze wskazówki znajdziesz w środku.
Nie potrzebujesz żadnego przygotowania do tych rekolekcji. Wystarczy, że wydrukujesz bądź wyświetlisz sobie tę modlitwę i pójdziesz kok po kroku. Dalsze wskazówki znajdziesz w środku.
3 lata temu
Logo źródła: WAM Dariusz Michalski SJ / jp
Najpewniej chcielibyśmy nie popełniać błędów. Chcielibyśmy realizować swoje plany tak, a nie inaczej. Chcielibyśmy nie ranić innych.
Najpewniej chcielibyśmy nie popełniać błędów. Chcielibyśmy realizować swoje plany tak, a nie inaczej. Chcielibyśmy nie ranić innych.
3 lata temu
Dariusz Michalski SJ
To pytanie zadaje sobie wiele osób, które odprawiły rekolekcje zamknięte, w milczeniu, pod okiem osoby towarzyszącej, czyli w idealnych warunkach.
To pytanie zadaje sobie wiele osób, które odprawiły rekolekcje zamknięte, w milczeniu, pod okiem osoby towarzyszącej, czyli w idealnych warunkach.
8 lat temu
Gdy czytamy Pismo Święte, słowo usłyszane wewnętrznie, w ciszy, zostaje potwierdzone słowem usłyszanym zewnętrznie. I te dwa «słowa» nie są sobie przeciwne. Stają się komplementarne i tworzą całość. Równoważą się nawzajem i umacniają.
Gdy czytamy Pismo Święte, słowo usłyszane wewnętrznie, w ciszy, zostaje potwierdzone słowem usłyszanym zewnętrznie. I te dwa «słowa» nie są sobie przeciwne. Stają się komplementarne i tworzą całość. Równoważą się nawzajem i umacniają.
10 lat temu
Krystyna Sztuka
Paradoksalnie atrakcyjność medytacyjnych praktyk hinduizmu i buddyzmu przypomniała wielu chrześcijanom o bogactwie ich własnej modlitewnej tradycji. Przypomniano więc sobie, że dla wielu dawnych autorów właśnie medytacja i bliska jej kontemplacja były podstawowym narzędziem modlitwy i rozwoju duchowego.
Paradoksalnie atrakcyjność medytacyjnych praktyk hinduizmu i buddyzmu przypomniała wielu chrześcijanom o bogactwie ich własnej modlitewnej tradycji. Przypomniano więc sobie, że dla wielu dawnych autorów właśnie medytacja i bliska jej kontemplacja były podstawowym narzędziem modlitwy i rozwoju duchowego.