Gerda Pighin / slo
Optymalne wspieranie rozwoju dziecka polega na tym, że stawia się przed nim wymagania dostosowane do jego wieku. Musi nauczyć się radzenia sobie z frustracjami i zdobyć doświadczenie.
Optymalne wspieranie rozwoju dziecka polega na tym, że stawia się przed nim wymagania dostosowane do jego wieku. Musi nauczyć się radzenia sobie z frustracjami i zdobyć doświadczenie.
Prawie milion osób odważnie powiedziało: "Chcemy mieć prawo decydować o tym, jak edukowane będą nasze dzieci!", sięgając po ostateczną broń obywateli − referendum. Co na to rządzący?
Prawie milion osób odważnie powiedziało: "Chcemy mieć prawo decydować o tym, jak edukowane będą nasze dzieci!", sięgając po ostateczną broń obywateli − referendum. Co na to rządzący?
Katarzyna Piotrowiak / PAP / slo
Dzieci poniżej 4 roku życia nie powinny oglądać filmów w technologii 3D - uważa dr hab. nauk med. Dorota Pojda-Wilczek z Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 5 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Dzieci poniżej 4 roku życia nie powinny oglądać filmów w technologii 3D - uważa dr hab. nauk med. Dorota Pojda-Wilczek z Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 5 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
PAP / drr
Muzyka Mozarta może korzystniej wpływać na wzrost wcześniaków niż muzyka Bacha - wynika z najnowszych izraelskich badań. Utwory wiedeńskiego klasyka bardziej uspokajają dzieci i zmniejszają ich wydatki energetyczne, co sprzyja przybieraniu na wadze.
Muzyka Mozarta może korzystniej wpływać na wzrost wcześniaków niż muzyka Bacha - wynika z najnowszych izraelskich badań. Utwory wiedeńskiego klasyka bardziej uspokajają dzieci i zmniejszają ich wydatki energetyczne, co sprzyja przybieraniu na wadze.
Czy Ministerstwo Edukacji Narodowej potrafi sprecyzować, jakie są rzeczywiste cele reformy oświaty i czym według niego jest "dobro ucznia"?
Czy Ministerstwo Edukacji Narodowej potrafi sprecyzować, jakie są rzeczywiste cele reformy oświaty i czym według niego jest "dobro ucznia"?

Dziecko powinno uczyć się rozumieć muzykę najwcześniej, jak tylko to możliwe - gdy podrośnie, nauczy się ją odbierać, tworzyć ją, słuchać jej, brać w niej udział i będzie mu to sprawiało przyjemność.
Dziecko powinno uczyć się rozumieć muzykę najwcześniej, jak tylko to możliwe - gdy podrośnie, nauczy się ją odbierać, tworzyć ją, słuchać jej, brać w niej udział i będzie mu to sprawiało przyjemność.
Gerda Pighin / slo
W wieku przedszkolnym dzieci wychowywane w odpowiedni sposób mają już sporą część ścieżki rozwoju moralnego za sobą. Znają wiele zasad, które obowiązują w ich rodzinach i po części się ich trzymają, np., że mówi się "proszę", jeśli chce się coś dostać oraz "dziękuję", kiedy coś się dostało.
W wieku przedszkolnym dzieci wychowywane w odpowiedni sposób mają już sporą część ścieżki rozwoju moralnego za sobą. Znają wiele zasad, które obowiązują w ich rodzinach i po części się ich trzymają, np., że mówi się "proszę", jeśli chce się coś dostać oraz "dziękuję", kiedy coś się dostało.

Jeżeli dzisiaj się mówi, że sześciolatka wprowadzamy do szkoły głównie dlatego, by o rok szybciej trafił na rynek pracy, to jest to robotyzacja kształcenia. A przecież chodzi tu o człowieka...
Jeżeli dzisiaj się mówi, że sześciolatka wprowadzamy do szkoły głównie dlatego, by o rok szybciej trafił na rynek pracy, to jest to robotyzacja kształcenia. A przecież chodzi tu o człowieka...
inf. pras.
Czy wiesz, że od narodzin do 3. roku życia długość ciała dziecka może zwiększyć się nawet 2-krotnie? Tak intensywny wzrost sprawia, że mały organizm potrzebuje codziennie odpowiedniej ilości wapnia i witaminy D, które "współpracują" przy budowaniu zdrowych kości i zębów.
Czy wiesz, że od narodzin do 3. roku życia długość ciała dziecka może zwiększyć się nawet 2-krotnie? Tak intensywny wzrost sprawia, że mały organizm potrzebuje codziennie odpowiedniej ilości wapnia i witaminy D, które "współpracują" przy budowaniu zdrowych kości i zębów.
PoProstuZdrowo.pl / slo
Wchodzisz do sklepu z zabawkami i nie wiesz na co się zdecydować? Kolorowe, zwracające na siebie uwagę przedmioty przyprawiają o zawrót głowy. W jaki sposób sprawdzić czy zabawka, którą chcesz kupić jest bezpieczna dla Twojego maluszka? Jak upewnić się, że zamiast dobrej zabawy, radości i frajdy nie przyniesie dziecku szkody? Co to znaczy, że zabawka jest odpowiednia dla dziecka?
Wchodzisz do sklepu z zabawkami i nie wiesz na co się zdecydować? Kolorowe, zwracające na siebie uwagę przedmioty przyprawiają o zawrót głowy. W jaki sposób sprawdzić czy zabawka, którą chcesz kupić jest bezpieczna dla Twojego maluszka? Jak upewnić się, że zamiast dobrej zabawy, radości i frajdy nie przyniesie dziecku szkody? Co to znaczy, że zabawka jest odpowiednia dla dziecka?
PAP / slo
Pierwsze śniadanie jest dla dzieci najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia - przypominają eksperci. 8 listopada w Polsce po raz drugi będzie obchodzony Dzień Zdrowego Śniadania.
Pierwsze śniadanie jest dla dzieci najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia - przypominają eksperci. 8 listopada w Polsce po raz drugi będzie obchodzony Dzień Zdrowego Śniadania.
W szkołach sześciolatki, a od września przyszłego roku w przedszkolach dwuletnie dzieci. Aż strach pomyśleć, jaką dolną granicę wieku wymyśli Krystyna Szumilas dla tych, które mają iść do żłobków.
W szkołach sześciolatki, a od września przyszłego roku w przedszkolach dwuletnie dzieci. Aż strach pomyśleć, jaką dolną granicę wieku wymyśli Krystyna Szumilas dla tych, które mają iść do żłobków.
PAP / slo
Zapewnienie wychowania przedszkolnego wszystkim dzieciom oraz cyfryzacja nauczania - to najważniejsze zamierzenia rządu w dziedzinie edukacji zapowiedziane przez minister edukacji Krystynę Szumilas. Minister zapowiada też zmiany w pomocy materialnej uczniom.
Zapewnienie wychowania przedszkolnego wszystkim dzieciom oraz cyfryzacja nauczania - to najważniejsze zamierzenia rządu w dziedzinie edukacji zapowiedziane przez minister edukacji Krystynę Szumilas. Minister zapowiada też zmiany w pomocy materialnej uczniom.
Józef Augustyn SJ / slo
Dlaczego relacje z rówieśnikami są dla dziecka ważne? Po pierwsze dlatego, że otwierają go na świat i na ludzi. Człowiek rodzi się w domu rodzinnym, wychowuje się w nim, powraca do niego.
Dlaczego relacje z rówieśnikami są dla dziecka ważne? Po pierwsze dlatego, że otwierają go na świat i na ludzi. Człowiek rodzi się w domu rodzinnym, wychowuje się w nim, powraca do niego.
Zielonej wyspy nie widać - mówią pracownicy organizacji pomagających ubogim. Podopiecznych im raczej przybywa. A z raportu UNICEF wynika, że w Polsce milion dzieci żyje w ubóstwie.
Zielonej wyspy nie widać - mówią pracownicy organizacji pomagających ubogim. Podopiecznych im raczej przybywa. A z raportu UNICEF wynika, że w Polsce milion dzieci żyje w ubóstwie.
Mózgu człowieka nie da się wykorzystać w stu procentach. Ale potencjał tego narządu można zwiększyć - zwłaszcza w czasie, kiedy mózg najintensywniej się rozwija, a więc w pierwszym roku życia - mówił w sobotę podczas konferencji TEDx Poznań prof. Włodzisław Duch.
Mózgu człowieka nie da się wykorzystać w stu procentach. Ale potencjał tego narządu można zwiększyć - zwłaszcza w czasie, kiedy mózg najintensywniej się rozwija, a więc w pierwszym roku życia - mówił w sobotę podczas konferencji TEDx Poznań prof. Włodzisław Duch.
Teresa Ewa Olearczyk / slo
Cisza w pedagogice pojawiła się w sposób świadomy i zamierzony dzięki Marii Montessori, która wskazywała na wykorzystanie jej w wychowaniu.
Cisza w pedagogice pojawiła się w sposób świadomy i zamierzony dzięki Marii Montessori, która wskazywała na wykorzystanie jej w wychowaniu.
Jakie książki czytać, aby być dobrym rodzicem? Anna Jakubczyk-Mucha rozmawia z Januszem Wardakiem. Polecamy książki, dziś - książka Fernando Corominasa pt.: "Wychowywać dziś".
Jakie książki czytać, aby być dobrym rodzicem? Anna Jakubczyk-Mucha rozmawia z Januszem Wardakiem. Polecamy książki, dziś - książka Fernando Corominasa pt.: "Wychowywać dziś".
Dzieci, które bawią się w układanie puzzli między 2. a 4. rokiem życia mają później lepsze zdolności przestrzenne - wynika z amerykańskich badań, które publikuje pismo "Developmental Science".
Dzieci, które bawią się w układanie puzzli między 2. a 4. rokiem życia mają później lepsze zdolności przestrzenne - wynika z amerykańskich badań, które publikuje pismo "Developmental Science".
Mówi się, że dzieci mają niesamowitą świeżość myślenia, umiejętność niewyczerpanego zachwytu nad światem. Jednak tak naprawdę, by dziecko mogło rozwijać tę świeżość myślenia, postrzegania świata muszą zostać spełnione określone warunki.
Mówi się, że dzieci mają niesamowitą świeżość myślenia, umiejętność niewyczerpanego zachwytu nad światem. Jednak tak naprawdę, by dziecko mogło rozwijać tę świeżość myślenia, postrzegania świata muszą zostać spełnione określone warunki.
{{ article.published_at }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}