Rusza kampania "Rozwód? Przemyśl to!"

Rusza kampania "Rozwód? Przemyśl to!"
KAI / apio

Rusza kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty adresowana do rodziców, której celem jest zwrócenie uwagi na długoterminowe skutki rozwodu dla dzieci. W Polsce rośnie liczba rozwodów, w dużych miastach sięga niemal 40 proc. Z badań zleconych przez fundację wynika, że dla 81 proc. dorosłych Polaków jest to poważnym problemem społecznym. Z kolei według danych GUS, ponad 60 tys. dzieci przeżywa rozwód rodziców.

Paweł Woliński z Fundacji poinformował, że po ponad pół roku przygotowań rusza kampania "Rozwód? Przemyśl to!", której celem ma być upowszechnienie wiedzy o długoterminowych skutkach rozwodu dla dzieci. Fundacja przeprowadziła m.in. badania ilościowe i jakościowe postaw wobec rozwodów, świadomości skutków oraz postrzegania tego zjawiska, opracowała raport o skutkach rozwodów w Polsce na tle sytuacji w innych krajach, wyprodukowała cztery spoty filmowe i jeden spot radiowy, przygotowała projekty plakatów na billboardy i citylighty. Uruchomiona została też strona internetowa kampanii www.rozwodprzemyslto.pl. Ponadto przygotowano petycję "Stop rozwodom" do głównych osób w państwie z postulatami na rzecz ograniczenia liczby rozwodów. Podpisy można składać na stronie fundacji Mamy i Taty.

Woliński przyznał, że przed fundacją jeszcze sporo pracy. Trwa poszukiwanie sponsorów strategicznych do wrześniowej kampanii outdoorowej i kinowej (700 billboardów i citylightów w dużych miastach, 500 kin w całym kraju). We wrześniu odbędzie się konferencja prasowa, podczas której zostanie ogłoszony raport o skutkach rozwodów. Ruszy też akcja "Zapytaj swojego kandydata", polegająca na wysyłaniu podczas kampanii wyborczej zapytań do kandydatów o ich stosunek do zjawiska rozwodów i postulatów zawartych w petycji.

Według danych GUS, ponad 60 tys. dzieci przeżywa rozwód rodziców. W skali społecznej to odroczone skutki i koszty płynące z gorszej socjalizacji (63 proc. samobójstw, 71 proc. porzuceń szkoły, 85 proc. osadzeń młodocianych w więzieniach, 90 proc. bezdomnych wśród dzieci to według różnych badań osoby wychowywane bez ojca). Jednocześnie z sondaży Instytutu Gallupa wynika, że 74 proc. kobiet i 60 proc. rozwiedzionych mężczyzn żałuje po latach, że nie walczyło o utrzymanie swojego pierwszego małżeństwa. - Czy zatem około 30 tys. dzieci każdego roku w Polsce mogłoby żyć nadal w rodzinach pełnych? Czy mamy do czynienia z plagą "pochopnych rozwodów"? - pyta Paweł Woliński.

Kampania będzie adresowana do grupy odbiorców: 25-45 lat mężczyzn i kobiet, mieszkańców miast, o różnych postawach światopoglądowych.

Zdaniem Wolińskiego obecnie traktują oni rozwody jako zjawisko tak powszechne, że powoli stające się normą. Mają świadomość, że rozwód rodziców to trudny czas dla dzieci i że trzeba im pomóc przez niego przejść. - Sądzą, że "kulturalny rozwód" pomoże zniwelować ten problem. Chcemy, aby w wyniku kontaktu z przekazem kampanii uznali, że rozwód to coś więcej niż techniczny problem nieobecności jednego z rodziców, to też coś więcej niż emocjonalna niewygoda i stres przez jakiś czas. Rozwód to zbudowanie w dziecku trwałego przeświadczenia o niemożności tworzenia trwałych, stabilnych związków międzyludzkich. To zabicie w nim nadziei na to, że możliwe jest trwałe, niezachwiane szczęście między ludźmi. Główny przekaz kampanii brzmi: rozwód to lekcja życia, której nie chcesz dawać swojemu dziecku - to lekcja, która uczy, że w relacjach między ludźmi nie ma nic trwałego, pewnego, stałego - powiedział Woliński.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Rusza kampania "Rozwód? Przemyśl to!"
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.