Obrażał pracownika z zespołem Downa. Ludzie zareagowali natychmiast
Eksperyment społeczny został przeprowadzony w lokalnym supermarkecie. Klient (aktor) narzekał na mężczyznę z zespołem Downa, który zbyt wolno pakował mu zakupy. Zobacz, jak zareagowali pozostali klienci. To świetna lekcja dla nas wszystkich.
Aktor próbuje przekonać inne osoby w kolejce, że taka osoba nie powinna pracować. Zobacz, co odpowiedzieli klienci.
Co odpowiadali klienci?
"Zostaw go w spokoju, to nie jest miłe" - tak zareagowała pierwsza osoba - "Tak, to mój biznes, kiedy widzę kogokolwiek dyskryminowanego..."
Dwóch innych klientów zaproponowało pomoc pracownikowi w pakowaniu zakupów.
Jedna klientka odpowiedziała na negatywne komentarze: "Pracuję jako nauczycielka i próbuję zrozumieć potrzeby drugiej osoby, czasami to jest jedyne, co możemy zrobić". Potem swobodnie przytuliła pracownika.
Pod koniec nagrania jedna z kobiet zdenerwowała się, krzycząc na cały sklep: "Czy ktoś uważa, że ten chłopak nie powinien tu pracować? Nikt, nikt oprócz ciebie".
Jakie masz podejście do osób z zespołem Downa? Jak zareagowałbyś na negatywne komentarze skierowane bezpośrednio do takiej osoby?
Skomentuj artykuł