NASA zatrudni 24 teologów. Czeka ich nietypowe zadanie

Fot. Albert Antony / unsplash.com
national-geographic.pl / tk

Agencja kosmiczna NASA chce zatrudnić 24 teologów. Ich misją będzie ocenienie, jak ludzkość zareaguje na niespodziewane odkrycie obcych form życia w kosmosie oraz zbadanie, jak taka wiedza wpłynie na ludzkie wyobrażenia o bogach i stworzeniu świata.

Jak podaje national-geographic.pl, „teolodzy wezmą udział w programie Centrum Badań Teologicznych (CTI) na Uniwersytecie Princeton w New Jersey. W 2014 r. NASA przekazała na jego realizację grant w wysokości 1,1 miliona dolarów”.

Przykładowym zadaniem naukowców będzie wyznaczenie granicy między człowiekiem a kosmitą oraz ustalenie co to znaczy żyć, w ludzkim rozumieniu.

NASA postanowiła zatrudnić teologów m.in. w związku z wystartowaniem Kosmicznego Teleskopu Webba oraz z pracującymi na Masie łazikami czy krążącymi wokół Jowisza i Saturna sondami.

O misji teologów w NASA wypowiedział się jeden z nich, dr Andrew Davison z Uniwersytetu Cambridge. – Religijne tradycje byłyby istotnym elementem tego, jak ludzkość zachowałaby się po odkrycia życia na innych planetach – napisał na stronie uniwersytetu.

Ks. Jose Gabriel Funes, główny astronom Watykanu powiedział w 2008 roku, że wiara w Boga nie przekreśla możliwości istnienia „pozaziemskich braci”.

Papież o Marsjanach

O obcych formach życia wypowiedział się nawet papież Franciszek. - Gdyby jutro przybyła na przykład ekspedycja Marsjan, a niektórzy z nich przyszliby do nas, zieloni, z długim nosem i wielkimi uszami, jak opisują ich dzieci. I jeden z nich powiedział: «Chcę zostać ochrzczony!». Co by się stało?

Źródło: national-geographic.pl / tk