Obserwatorium Watykańskie ogłosiło istnienie nieznanego obiektu w Układzie Słonecznym

fot. Rain Ungert / Depositphotos
Catholic News Agency / pk

W Układzie Słonecznym krąży nieznany dotąd obiekt. Ponieważ okrąża Słońce za trajektorią Neptuna, naszej najdalszej planety, zalicza się on do tzw. obiektów transneptunowych (TNO). Nowy obiekt odkryło Obserwatorium Watykańskie.

Jak informuje Catholic News Agency, nowy TNO krąży wokół Słońca w odległości od 3,3 do 4,8 miliarda mil i może pomóc naukowcom w lepszym poznaniu i zrozumieniu pochodzenia Układu Słonecznego.

Chris Graney, adiunkt w Obserwatorium Watykańskim, zdradził CNA, że "TNO zawierają pozostałości pierwotnych materiałów, z których uformowały się planety Układu Słonecznego. Zawierają zatem wskazówki dla naukowców na temat wczesnego Układu Słonecznego i jego kształtowania się".

Nieznany obiekt został po raz pierwszy dostrzeżony na początku grudnia. Jego pierwsze obserwacje przeprowadził ks. Richard Boyle SJ, a analizy dokonał litewski astronom i astrofizyk Kazimieras Černis. Odkrycia nowego TNO dokonano dzięki Watykańskiemu Teleskopowi Zaawansowanej Technologii, który znajduje się w Arizonie w USA.

Odkryty niedawno obiekt transneptunowy potrzebuje aż 287 lat ziemskich, by okrążyć Słońce. Dokładny rozmiar i skład nowego TNO nie są jeszcze znane i będą przedmiotami badań.

Nowy obiekt transneptunowy a istnienie dziewiątej planety Układu Słonecznego

Graney powiedział CNA, że nowy obiekt transneptunowy może pomóc naukowcom w odkryciu dowodów na istnienie dziewiątej, dużej planety Układu Słonecznego. Do niedawna uważano, że dziewiątą planetą krążącą wokół Słońca jest Pluton, jednak ostatecznie on również został zakwalifikowany jako największy ze znanych TNO.

Obserwatorium Watykańskie powstało w 1582 roku. Jego siedziba znajduje się w Castel Gandolfo, blisko letniej rezydencji papieży.

Catholic News Agency / pk