Czy to koniec namolnych i drogich smsów?
Nowe prawo pozwoli blokować wiadomości namawiające do udziału w płatnych konkursach. Jednocześnie uderzy po kieszeni internetowe serwisy ogłoszeniowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Nowelizację prawa telekomunikacyjnego przygotowały: Urząd Regulacji Elektroniki i Ministerstwo Infrastruktury. Jest to odpowiedź na falę SMS-ów, którymi w ostatnim czasie wyjątkowo nękani są Polacy.
Ustawa, który trafiła do Sejmu jako projekt poselski, ma ukrócić nieuczciwe praktyki nadawców i operatorów. Oprócz możliwości całkowitego zablokowania SMS-ów premium zakłada, że za każdym razem abonent będzie informowany o cenie wiadomości i firmie obsługującej usługę.
- Ewidentnie to sygnał dla rynku, aby uciekać od usług Premium Rate - ocenia Krzysztof Pawlicki, dyrektor rozwoju biznesu w spółce CallPay. Jego zdaniem jako pierwsze zaczną się zwijać loterie audiotekstowe np. organizowane przez media czy konkursy polegające na wysyłaniu na płatne numery kodów znalezionych choćby na opakowaniach chipsów czy napojów.
- Ale operatorzy i firmy świadczące takie usługi na pewno wymyślą nowe metody zarabiania obchodzące prawo - przewiduje Pawlicki. Eugeniusz Gaca, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji uważa, że zamiast tworzenia kolejnych przepisów wystarczyłoby zacząć edukować Polaków, jak korzystać z usług telekomunikacyjnych.
Skomentuj artykuł