Dr Grzesiowski: Pfizer skuteczny u dzieci w wieku 12-15 lat

Dr Grzesiowski: Pfizer skuteczny u dzieci w wieku 12-15 lat
Dr. Paweł Grzesiowski. Zdj.: YT.com/RMF24
PAP/tkb

Ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej, dr Paweł Grzesiowski poinformował, że "badania kliniczne potwierdziły znakomitą skuteczność i bezpieczeństwo szczepionki Pfizer/BioNTech u dzieci w wieku 12-15 lat - informuje PAP

Już 28 maja, Europejska Agencja Leków ma podjąć decyzję o przyjęciu możliwości szczepienia preparatem firm Pfizer/BioNTech dla grupy wiekowej 12-16 lat.

"Znakomita skuteczność i bezpieczeństwo szczepionki Pfizer/BioNTech u dzieci w wieku 12-15 lat została potwierdzona w badaniu klinicznym” – stwierdza na Twitterze dr Paweł Grzesiowski. Jego zdaniem jest to „ważne ogniwo w łańcuchu przerywania transmisji wirusa i ochrony przed zakażeniami u dzieci i w grupach ryzyka”.

Potwierdzać słowa dr Grzesiowskiego mają badania opublikowane przez "New England Journal of Medicine", które objęły 2260 dzieci w wieku 12-15 lat. Połowa z badanych otrzymała szczepionkę Pfizera, zaś pozostali otrzymali placebo. Preparat wykazuje wysoką skuteczność oraz korzystny profil ewentualnych działań niepożądanych – stwierdzają autorzy badania w artykule „Safety, Immunogenicity and Efficacy of the BNT162b2 Vaccine in Adolescents”. Dodają, że wśród nastolatków w wieku 12-15 lat odpowiedź immunologiczna jest nawet większa niż u dorosłych.

W Polsce na szczepienia przeciwko COVID-19 mogą zapisywać się już osoby od 16. roku życia (do 18 r. ż otrzymują szczepionkę firmy Pfizer). Polscy pacjenci otrzymują cztery szczepionki przeciw COVID-19. Preparaty firm Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca są dwudawkowe, a specyfik opracowany przez Janssen Pharmaceutica NV, firmę z pionu farmaceutycznego Johnson & Johnson, wymaga podania jednej dawki.

Źródło: PAP/tkb

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Dr Grzesiowski: Pfizer skuteczny u dzieci w wieku 12-15 lat
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.