Koniec bryndzy na rynku oscypka

Koniec bryndzy na rynku oscypka
(fot. Pawel Swiegoda / Wikipedia Commons / CC BY-SA 2.5)
"Dziennik Gazeta Prawna" / PAP / pz

Rusza kampania, której efektem ma być wylansowanie andrutów i kołaczy do popularności szynki parmeńskiej - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Komisja Europejska przeznaczy 10,5 mln zł na kampanię promocyjną polskiej żywności regionalnej. Drugie tyle dołoży Agencja Rynku Rolnego, czyli budżet państwa.

DEON.PL POLECA

Z pieniędzy tych będą finansowane min. telewizyjne programy kulinarne, reklamy w mediach, akcje promocyjne w sklepach i restauracjach. ARR liczy na to, że dzięki temu wzrośnie sprzedaż produktów regionalnych z unijnymi certyfikatami.

- Większy popyt zachęci regionalnych producentów do ubiegania się o kolejne unijne certyfikaty, a te z kolei pomogą nam wejść z niszową żywnością na rynki unijne - mówi Piotr Kondraciuk, szef działu promocji żywności w ARR.

Do tej pory zachodnie rynki podbiły tylko miody pitne, które coraz chętniej kupują klienci z Francji, Szwecji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, a ostatnio nawet z Chin. Firma Apis z Lublina, która certyfikat unijny otrzymała w 2009 r., co roku zwiększa eksport tego produktu o 20-25 proc.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Koniec bryndzy na rynku oscypka
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.