Kraków 2022 i logo za prawie 80 tys. złotych
Symbol krakowskiego Rynku Głównego oraz jeden z najbardziej charakterystycznych elementów stroju góralskiego - parzenica, składają się na logotyp Krakowa jako "Miasta Zgłaszającego się " do organizacji zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 r. Koszt przygotowania logotypu wyniósł prawie 80 tys. złotych brutto.
"Uznaliśmy, że te dwa elementy - charakterystyczny dla naszego miasta i Tatr - powinny zostać połączone" - powiedziała zastępca prezydenta Krakowa Magdalena Sroka podczas poniedziałkowej prezentacji.
Oprócz znaków graficznych logo, którego koszt opracowania wyniósł prawie 80 tys. zł brutto, uzupełnia m.in. nazwa miasta i data imprezy jaką chce zorganizować.
Szefowa Komitetu Konkursowego Kraków 2022 Jagna Marczułajtis-Walczak poinformowała, że Rynek Główny będzie ważnym miejscem w przypadku zorganizowania przez stolicę Małopolski igrzysk. To tam mają się odbywać ceremonie wręczania medali.
W czwartek, w siedzibie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego w Lozannie został złożony wniosek aplikacyjny Krakowa ubiegającego się o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 r. Konferencja, podczas której zostaną zaprezentowane szczegóły wniosku jest zaplanowana na przyszły tydzień.
O prawo przeprowadzenia zimowych igrzysk w 2022 roku walczy pięć miast - Pekin, Ałma-Ata, Lwów, Oslo i Kraków. Decyzja, kto będzie gospodarzem zapadnie na 127. sesji MKOl w Kuala Lumpur 31 lipca 2015 roku.
Parzenica, to wzór charakterystyczny dla zdobnictwa górali, w formie gwiazdy połączonej z ornamentem roślinnym (rozety). Jest niezbędnym elementem dekoracyjnym ludowego stroju górali.
Skomentuj artykuł