PAP / wab
Fragment rozdziału "Analiza" z raportu MAK przetłumaczonego na język polski i udostępnionego przez polską komisję badania przyczyn katastrofy smoleńskiej.
Fragment rozdziału "Analiza" z raportu MAK przetłumaczonego na język polski i udostępnionego przez polską komisję badania przyczyn katastrofy smoleńskiej.
PAP / wab
Na podstawie konwencji chicagowskiej nie widzę podstaw domagania się od Rosjan konsultacji na temat raportu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sprawie przyczyn smoleńskiej katastrofy - ocenił dr Aleksander Gubrynowicz z Instytutu Prawa Międzynarodowego UW.
Na podstawie konwencji chicagowskiej nie widzę podstaw domagania się od Rosjan konsultacji na temat raportu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sprawie przyczyn smoleńskiej katastrofy - ocenił dr Aleksander Gubrynowicz z Instytutu Prawa Międzynarodowego UW.
PAP / wab
Polityka premiera Donalda Tuska w sprawie wyjaśniania przyczyn i okoliczności katastrofy smoleńskiej poniosła bardzo dotkliwą porażkę - powiedział w czwartek szef PiS Jarosław Kaczyński. I to jest bardzo łagodne określenie - dodał.
Polityka premiera Donalda Tuska w sprawie wyjaśniania przyczyn i okoliczności katastrofy smoleńskiej poniosła bardzo dotkliwą porażkę - powiedział w czwartek szef PiS Jarosław Kaczyński. I to jest bardzo łagodne określenie - dodał.
PAP / wab
Odnosząc się do wypowiedzi Edmunda Klicha, który w środę publicznie przytoczył fragment rozmów kontrolerów lotniska w Smoleńsku, minister transportu Rosji Igor Lewitin oświadczył w czwartek, że przejrzał te materiały i też może zacytować "jedno z kluczowych zdań, związanych z lądowaniem samolotu". "To decyzja międzynarodowego numer jeden" ("Eto reszenije mieżdunarodnogo nomier odin") - przytoczył Lewitin jedną z wypowiedzi.
Odnosząc się do wypowiedzi Edmunda Klicha, który w środę publicznie przytoczył fragment rozmów kontrolerów lotniska w Smoleńsku, minister transportu Rosji Igor Lewitin oświadczył w czwartek, że przejrzał te materiały i też może zacytować "jedno z kluczowych zdań, związanych z lądowaniem samolotu". "To decyzja międzynarodowego numer jeden" ("Eto reszenije mieżdunarodnogo nomier odin") - przytoczył Lewitin jedną z wypowiedzi.
PAP / wab
Wystąpienie o arbitraż do Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) - w związku z raportem MAK w sprawie katastrofy smoleńskiej - to jedna z możliwości, którą rozważa rząd - wynika z nieoficjalnych informacji ze źródeł zbliżonych do Rady Ministrów.
Wystąpienie o arbitraż do Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) - w związku z raportem MAK w sprawie katastrofy smoleńskiej - to jedna z możliwości, którą rozważa rząd - wynika z nieoficjalnych informacji ze źródeł zbliżonych do Rady Ministrów.
PAP / drr
Tak jak istniały dwie wersje na temat zbrodni katyńskiej, tak teraz przedstawiane będą dwie wersje na temat zeszłorocznej katastrofy polskiego samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem - ocenia w czwartek niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung".
Tak jak istniały dwie wersje na temat zbrodni katyńskiej, tak teraz przedstawiane będą dwie wersje na temat zeszłorocznej katastrofy polskiego samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem - ocenia w czwartek niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung".
PAP / ad
Komentując raport końcowy Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M, dziennik "Wiedomosti" wybija w czwartek, że zdaniem Moskwy, przyczyną tragedii były błędy załogi.
Komentując raport końcowy Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M, dziennik "Wiedomosti" wybija w czwartek, że zdaniem Moskwy, przyczyną tragedii były błędy załogi.
PAP / drr
- Rosjanie naruszyli aneks do konwencji - twierdzi ekspert międzynarodowego prawa lotniczego, prof. Marek Żylicz w swoim komentarzu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK).
- Rosjanie naruszyli aneks do konwencji - twierdzi ekspert międzynarodowego prawa lotniczego, prof. Marek Żylicz w swoim komentarzu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK).
PAP / drr
Polska kwestionuje przyczyny katastrofy w Smoleńsku opisane w projekcie raportu MAK - jak np. złe przygotowanie załogi i presja na nią przez obecność w kabinie osób postronnych.
Polska kwestionuje przyczyny katastrofy w Smoleńsku opisane w projekcie raportu MAK - jak np. złe przygotowanie załogi i presja na nią przez obecność w kabinie osób postronnych.
PAP / psd
Obecność w kabinie dyrektora protokołu dyplomatycznego MSZ Mariusza Kazany i dowódcy Sił Powietrznych gen. Andrzeja Błasika oraz przewidywana negatywna reakcja prezydenta Lecha Kaczyńskiego stanowiła presję na załogę Tu-154M, by lądować w Smoleńsku - powiedziała szefowa MAK Tatiana Anodina.
Obecność w kabinie dyrektora protokołu dyplomatycznego MSZ Mariusza Kazany i dowódcy Sił Powietrznych gen. Andrzeja Błasika oraz przewidywana negatywna reakcja prezydenta Lecha Kaczyńskiego stanowiła presję na załogę Tu-154M, by lądować w Smoleńsku - powiedziała szefowa MAK Tatiana Anodina.
PAP / drr
Opinia Dariusza Sobczyńskiego, pilota lotnictwa cywilnego, kapitana Boeinga, o raporcie MAK w sprawie katastrofy smoleńskiej.
Opinia Dariusza Sobczyńskiego, pilota lotnictwa cywilnego, kapitana Boeinga, o raporcie MAK w sprawie katastrofy smoleńskiej.
PAP / psd
Polska komisja wyjaśniająca okoliczności katastrofy smoleńskiej otrzymała już raport końcowy Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego MAK - poinformowała PAP rzeczniczka MSWiA Małgorzata Woźniak.
Polska komisja wyjaśniająca okoliczności katastrofy smoleńskiej otrzymała już raport końcowy Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego MAK - poinformowała PAP rzeczniczka MSWiA Małgorzata Woźniak.
PAP / psd
Doradca prezydenta prof. Tomasz Nałęcz uważa, że niepokojący jest krótki czas, jaki upłynął od przekazania Rosji polskich uwag do projektu raportu MAK ws. katastrofy smoleńskiej a terminem publikacji ostatecznej wersji rosyjskiego dokumentu.
Doradca prezydenta prof. Tomasz Nałęcz uważa, że niepokojący jest krótki czas, jaki upłynął od przekazania Rosji polskich uwag do projektu raportu MAK ws. katastrofy smoleńskiej a terminem publikacji ostatecznej wersji rosyjskiego dokumentu.
PAP / psd
Ostateczna wersja raportu końcowego ws. katastrofy Tu-154M pod Smoleńskiem, którą Międzypaństwowy Komitet Lotniczy przedstawi w środę o godz. 12 czasu moskiewskiego (godz. 10 czasu polskiego), liczy 210 stron. Elementem prezentacji będzie animacja przygotowana przez MAK.
Ostateczna wersja raportu końcowego ws. katastrofy Tu-154M pod Smoleńskiem, którą Międzypaństwowy Komitet Lotniczy przedstawi w środę o godz. 12 czasu moskiewskiego (godz. 10 czasu polskiego), liczy 210 stron. Elementem prezentacji będzie animacja przygotowana przez MAK.
PAP / wab
W środę o godz. 10 czasu polskiego Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) przedstawi w Moskwie raport końcowy w sprawie katastrofy smoleńskiej - podała PAP. Dokument zaprezentuje przewodnicząca MAK Tatiana Anodina. Z dokumentem będzie się też można zapoznać w internecie.
W środę o godz. 10 czasu polskiego Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) przedstawi w Moskwie raport końcowy w sprawie katastrofy smoleńskiej - podała PAP. Dokument zaprezentuje przewodnicząca MAK Tatiana Anodina. Z dokumentem będzie się też można zapoznać w internecie.
PAP / drr
W poniedziałek rano - dziewięć miesięcy po katastrofie smoleńskiej - politycy PiS, wraz z prezesem partii Jarosławem Kaczyńskim, złożyli wieniec przed Pałacem Prezydenckim.
W poniedziałek rano - dziewięć miesięcy po katastrofie smoleńskiej - politycy PiS, wraz z prezesem partii Jarosławem Kaczyńskim, złożyli wieniec przed Pałacem Prezydenckim.
PAP / ad
Bez umiędzynarodowienia śledztwa dotyczącego katastrofy smoleńskiej, Rosjanie w dalszym ciągu sprawę katastrofy będą "zamiatali pod dywan" - uważają politycy PiS. W piątek kolejny raz wezwali premiera Donalda Tuska do działań, mających włączyć unijnych ekspertów w badanie katastrofy smoleńskiej.
Bez umiędzynarodowienia śledztwa dotyczącego katastrofy smoleńskiej, Rosjanie w dalszym ciągu sprawę katastrofy będą "zamiatali pod dywan" - uważają politycy PiS. W piątek kolejny raz wezwali premiera Donalda Tuska do działań, mających włączyć unijnych ekspertów w badanie katastrofy smoleńskiej.
tvn24 / PAP / wab
Z nieoficjalnych informacji TVN24 wynika, że 10 kwietnia kontroler na lotnisku Siewiernyj już w odległości kilometra od pasa mógł nie widzieć na radarze prezydenckiego tupolewa. Informacji tych oficjalnie nie da się potwierdzić, bo w tajemniczy sposób zniknęły zapisy z radarów. A nie są to jedyne dokumenty, których od Rosjan nie może doprosić się strona Polska.
Z nieoficjalnych informacji TVN24 wynika, że 10 kwietnia kontroler na lotnisku Siewiernyj już w odległości kilometra od pasa mógł nie widzieć na radarze prezydenckiego tupolewa. Informacji tych oficjalnie nie da się potwierdzić, bo w tajemniczy sposób zniknęły zapisy z radarów. A nie są to jedyne dokumenty, których od Rosjan nie może doprosić się strona Polska.
PAP / wm
Tu 154M podchodząc do lądowania w Smoleńsku, ściął pień rosnącego na trzymetrowym wzniesieniu drzewa, nie tracąc żadnego z elementów - informuje "Nasz Dziennik".
Tu 154M podchodząc do lądowania w Smoleńsku, ściął pień rosnącego na trzymetrowym wzniesieniu drzewa, nie tracąc żadnego z elementów - informuje "Nasz Dziennik".
PAP / slo
Mecenas Rafał Rogalski, pełnomocnik części rodzin ofiar smoleńskich zapowiedział, że zwróci się do sądu o udostępnienie stenogramów z grudniowego spotkania Donalda Tuska z rodzinami. Wysłał także list do premiera w tej sprawie.
Mecenas Rafał Rogalski, pełnomocnik części rodzin ofiar smoleńskich zapowiedział, że zwróci się do sądu o udostępnienie stenogramów z grudniowego spotkania Donalda Tuska z rodzinami. Wysłał także list do premiera w tej sprawie.