Logo źródła: DEON.pl JK
W sercu urokliwego, angielskiego miasteczka Abbeymead, w chłodny listopadowy wieczór 1956 roku, świat właścicielki księgarni Flory Steele i jej przyjaciela, pisarza kryminałów Jacka Carringtona, wywraca się do góry nogami. Flora czeka, aby zamknąć swoje ukochane All’s Well, ale spóźniony klient – nowy wikary, ks. Lyle Beaumont – mimo iż zapowiedział swoją wizytę, nie zjawia się. Gdy Jack wpada do księgarni, ich plany na spokojny wieczór przerywa jeden, tajemniczy dźwięk kościelnego dzwonu.
W sercu urokliwego, angielskiego miasteczka Abbeymead, w chłodny listopadowy wieczór 1956 roku, świat właścicielki księgarni Flory Steele i jej przyjaciela, pisarza kryminałów Jacka Carringtona, wywraca się do góry nogami. Flora czeka, aby zamknąć swoje ukochane All’s Well, ale spóźniony klient – nowy wikary, ks. Lyle Beaumont – mimo iż zapowiedział swoją wizytę, nie zjawia się. Gdy Jack wpada do księgarni, ich plany na spokojny wieczór przerywa jeden, tajemniczy dźwięk kościelnego dzwonu.
Człowiek fanatyczny początkowo sprawia wrażenie dającego wiele wolności, szeroko otwierającego drzwi. Wszystko wolno, na wszystko można sobie pozwolić. Ale z czasem ta przestrzeń się zawęża. Robi się ciasno.
Człowiek fanatyczny początkowo sprawia wrażenie dającego wiele wolności, szeroko otwierającego drzwi. Wszystko wolno, na wszystko można sobie pozwolić. Ale z czasem ta przestrzeń się zawęża. Robi się ciasno.
Patrząc na to, co się dzieje dzisiaj w pewnych kręgach katolików w Polsce, ktoś może zapytać, skąd bierze się fenomen popularności egzorcystów albo swoista „moda na Szatana” i wiara w zagrożenia. Z pewnością potrzeba dziś w Kościele mówienia o grzechu, diable, piekle oraz zagrożeniach dla wiary. Z drugiej jednak strony, przeakcentowanie roli Szatana i owych duchowych zagrożeń może wykrzywić naszą wiarę (zmutować ją).
Patrząc na to, co się dzieje dzisiaj w pewnych kręgach katolików w Polsce, ktoś może zapytać, skąd bierze się fenomen popularności egzorcystów albo swoista „moda na Szatana” i wiara w zagrożenia. Z pewnością potrzeba dziś w Kościele mówienia o grzechu, diable, piekle oraz zagrożeniach dla wiary. Z drugiej jednak strony, przeakcentowanie roli Szatana i owych duchowych zagrożeń może wykrzywić naszą wiarę (zmutować ją).
"Bycie w ciąży oznacza odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale też za rozwijające się we mnie nowe życie" - mówi Maja Moller, autorka organizera dla kobiet w ciąży "Przy nadziei".
"Bycie w ciąży oznacza odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale też za rozwijające się we mnie nowe życie" - mówi Maja Moller, autorka organizera dla kobiet w ciąży "Przy nadziei".
W pierwszym etapie choroby Tischner nie może przełykać, przyjmuje tylko przez rurkę Krew Pańską. Gdy po drugiej operacji traci głos – nie rezygnuje z mszy.
W pierwszym etapie choroby Tischner nie może przełykać, przyjmuje tylko przez rurkę Krew Pańską. Gdy po drugiej operacji traci głos – nie rezygnuje z mszy.
“Czy żyjemy, czy umieramy, należymy do Boga. Dzięki temu odkryciu możemy mieć udział w Boskiej godności cierpienia. Niemniej nie cierpienie jest tutaj ważne. Nie ono dźwiga. Wręcz przeciwnie” - pisał ks. Józef Tischner w jednym ze swoich ostatnich tekstów. 
“Czy żyjemy, czy umieramy, należymy do Boga. Dzięki temu odkryciu możemy mieć udział w Boskiej godności cierpienia. Niemniej nie cierpienie jest tutaj ważne. Nie ono dźwiga. Wręcz przeciwnie” - pisał ks. Józef Tischner w jednym ze swoich ostatnich tekstów. 
Epidemia, przemoc seksualna, utrata pracy, niezrozumiały ból. Gdzie jest Bóg i czemu milczy?
Epidemia, przemoc seksualna, utrata pracy, niezrozumiały ból. Gdzie jest Bóg i czemu milczy?
Gdzie jest Bóg tam, gdzie mamy do czynienia jedynie z okrucieństwem, bólem, grzechem, śmiercią i cierpieniem? Jest w cierpliwości wiary i nadziei tych, którzy również w takiej sytuacji nie dali się opanować złu.
Gdzie jest Bóg tam, gdzie mamy do czynienia jedynie z okrucieństwem, bólem, grzechem, śmiercią i cierpieniem? Jest w cierpliwości wiary i nadziei tych, którzy również w takiej sytuacji nie dali się opanować złu.
Państwo i związki wyznaniowe powinny ze sobą współgrać dla dobra wspólnego - mówi Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar w głośnym wywiadzie-rzece "Obywatel PL". Odnosi się w nim m. in. do filmów braci Sekielskich.
Państwo i związki wyznaniowe powinny ze sobą współgrać dla dobra wspólnego - mówi Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar w głośnym wywiadzie-rzece "Obywatel PL". Odnosi się w nim m. in. do filmów braci Sekielskich.
"W końcu z tej bezsilności mama uklękła. Podniosła go do góry i zawołała: Maryjo, Matko Boska Częstochowska, błagam, pomóż! Uratuj mojego synka!" Przeczytaj to poruszające, osobiste świadectwo.
"W końcu z tej bezsilności mama uklękła. Podniosła go do góry i zawołała: Maryjo, Matko Boska Częstochowska, błagam, pomóż! Uratuj mojego synka!" Przeczytaj to poruszające, osobiste świadectwo.
„Cały czas miałam w sobie lęk: Oni zaraz odkryją, że ja tak naprawdę jestem brzydka, beznadziejna i nie mam za grosz talentu”. O samoakceptacji, która zbliża do Kościoła opowiada Marta Żmuda Trzebiatowska w książce „Kobieta w wielkim mieście”.
„Cały czas miałam w sobie lęk: Oni zaraz odkryją, że ja tak naprawdę jestem brzydka, beznadziejna i nie mam za grosz talentu”. O samoakceptacji, która zbliża do Kościoła opowiada Marta Żmuda Trzebiatowska w książce „Kobieta w wielkim mieście”.