7 miesięcy temu
Mat. prasowe / youtube.com / pk
Bezrobotny nauczyciel znajduje posadę w ośrodku dla trudnej młodzieży. Wkrótce stanie się dla swoich wychowanków kimś znacznie więcej, niż zwykłym wychowawcą.
Bezrobotny nauczyciel znajduje posadę w ośrodku dla trudnej młodzieży. Wkrótce stanie się dla swoich wychowanków kimś znacznie więcej, niż zwykłym wychowawcą.
Pustynia Serc / youtube.com / pk
Swoją wiedzą pociąga innych do nauki, jest otwarty, kocha i wychowuje uczniów. Ale to tylko jedna strona medalu. Poznaj historię nauczyciela fizyki, który po wyjściu z pracy podejmuje znacznie poważniejsze wyzwanie.
Swoją wiedzą pociąga innych do nauki, jest otwarty, kocha i wychowuje uczniów. Ale to tylko jedna strona medalu. Poznaj historię nauczyciela fizyki, który po wyjściu z pracy podejmuje znacznie poważniejsze wyzwanie.
I LO im. ks A.J Czartoryskiego w Puławach / facebook.com / pk
Uczniowie I LO w Puławach w bardzo oryginalny sposób okazali wdzięczność swojej nauczycielce. To, co zrobili, przejdzie do historii. Dla takich chwil warto być nauczycielem.
Uczniowie I LO w Puławach w bardzo oryginalny sposób okazali wdzięczność swojej nauczycielce. To, co zrobili, przejdzie do historii. Dla takich chwil warto być nauczycielem.
PAP / rj
W budżecie nie ma środków, które umożliwiałyby przyznanie podwyżek nauczycielom w 2016 r. - oświadczyła minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska. Oceniła też, że system wynagradzania nauczycieli należy zmienić tak, by najlepsi z nich zarabiali najwięcej.
W budżecie nie ma środków, które umożliwiałyby przyznanie podwyżek nauczycielom w 2016 r. - oświadczyła minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska. Oceniła też, że system wynagradzania nauczycieli należy zmienić tak, by najlepsi z nich zarabiali najwięcej.
7 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Ilona Gołębiewska / Wychowawca
"Historia (w tym historia szkolna) jest produktem najbardziej niebezpiecznym, jaki wytworzył intelekt ludzki… Ona tworzy sny i upaja narody, ona goi rany… Historia usprawiedliwia wszystko co chce. Nie uczy niczego pewnego, ponieważ zawiera wszystko i daje przykłady na wszystko. Natomiast historia szkolna jest taka, jaką ją czyni instrukcja (program) wydana przez ministra oświaty"*.
"Historia (w tym historia szkolna) jest produktem najbardziej niebezpiecznym, jaki wytworzył intelekt ludzki… Ona tworzy sny i upaja narody, ona goi rany… Historia usprawiedliwia wszystko co chce. Nie uczy niczego pewnego, ponieważ zawiera wszystko i daje przykłady na wszystko. Natomiast historia szkolna jest taka, jaką ją czyni instrukcja (program) wydana przez ministra oświaty"*.
7 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Maria Fortuna-Sudor / Wychowawca
Jakiś czas temu poprawiałam dyktanda uczestników konkursu ortograficznego. Zdumiał mnie fakt, że w wielu tekstach znalazłam błąd w nazwisku Józefa Piłsudskiego. Czy to możliwe, żeby gimnazjaliści nie znali sławnego Polaka?
Jakiś czas temu poprawiałam dyktanda uczestników konkursu ortograficznego. Zdumiał mnie fakt, że w wielu tekstach znalazłam błąd w nazwisku Józefa Piłsudskiego. Czy to możliwe, żeby gimnazjaliści nie znali sławnego Polaka?
7 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Ilona Gołębiewska / Wychowawca
Największym wyzwaniem wychowawczym jest uwrażliwienie uczniów na wartości i właściwe rozumienie pojęcia odpowiedzialność. Coraz częściej mówi się o tragicznych skutkach bezmyślnych zachowań młodzieży jak i dorosłych. Wpływ szkoły i rodziny na kształt wychowania młodych ludzi maleje, w mediach propaguje się agresję i przemoc, młode pokolenie nie jest właściwie przygotowywane do podjęcia dorosłego życia. Kryzys odpowiedzialności zatacza coraz szersze kręgi.
Największym wyzwaniem wychowawczym jest uwrażliwienie uczniów na wartości i właściwe rozumienie pojęcia odpowiedzialność. Coraz częściej mówi się o tragicznych skutkach bezmyślnych zachowań młodzieży jak i dorosłych. Wpływ szkoły i rodziny na kształt wychowania młodych ludzi maleje, w mediach propaguje się agresję i przemoc, młode pokolenie nie jest właściwie przygotowywane do podjęcia dorosłego życia. Kryzys odpowiedzialności zatacza coraz szersze kręgi.
7 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Danuta Bula / Wychowawca
Zamiast podania racji swych wywodów, starożytni mawiali: "magister dicit" (nauczyciel tak powiedział). Kiedy nauczyciel staje się autorytetem dla swoich wychowanków?
Zamiast podania racji swych wywodów, starożytni mawiali: "magister dicit" (nauczyciel tak powiedział). Kiedy nauczyciel staje się autorytetem dla swoich wychowanków?
8 lat temu
Norbert Lechleitner / slo
Nauczyciel z zatroskaniem obserwował zachowanie swojego ucznia. Był jednym z tych dzieci, które od innych wszystkiego żądają, same zaś nie stosują się do żadnych reguł. Wszyscy bez wyjątku musieli się naginać do jego nastrojów i oczekiwań.
Nauczyciel z zatroskaniem obserwował zachowanie swojego ucznia. Był jednym z tych dzieci, które od innych wszystkiego żądają, same zaś nie stosują się do żadnych reguł. Wszyscy bez wyjątku musieli się naginać do jego nastrojów i oczekiwań.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Katarzyna Wasilewska-Ostrowska / Wychowawca
We współczesnym świecie niemalże na każdym kroku można dostrzec, jak ważna jest atrakcyjność człowieka. W telewizji, Internecie, w kolorowych pismach pokazuje się kobiety szczupłe, zgrabne kobiety i muskularnych, wysportowanych mężczyzn.
We współczesnym świecie niemalże na każdym kroku można dostrzec, jak ważna jest atrakcyjność człowieka. W telewizji, Internecie, w kolorowych pismach pokazuje się kobiety szczupłe, zgrabne kobiety i muskularnych, wysportowanych mężczyzn.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Magdalena Gołek / Wychowawca
Dość powszechne jest palenie tytoniu przez młodzież uczącą się w szkołach gimnazjalnych i średnich. Część z nich rozpoczyna palenie papierosów już w szkole podstawowej. W wielu przypadkach palenie papierosów jest połączone z eksperymentowaniem z innymi niż tytoń substancjami psychoaktywnymi.
Dość powszechne jest palenie tytoniu przez młodzież uczącą się w szkołach gimnazjalnych i średnich. Część z nich rozpoczyna palenie papierosów już w szkole podstawowej. W wielu przypadkach palenie papierosów jest połączone z eksperymentowaniem z innymi niż tytoń substancjami psychoaktywnymi.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Natalia Maria Ruman / Wychowawca
Tożsamość narodową kształtuje poczucie przynależności do wspólnoty narodowej i kultura narodowa, potrzeba szacunku i uznania oraz potrzeba orientacji aksjologicznej. Naród jest podmiotem kultury, a sama kultura jest obszarem wielorakich ludzkich interakcji, stając się fundamentem systemu społecznego.
Tożsamość narodową kształtuje poczucie przynależności do wspólnoty narodowej i kultura narodowa, potrzeba szacunku i uznania oraz potrzeba orientacji aksjologicznej. Naród jest podmiotem kultury, a sama kultura jest obszarem wielorakich ludzkich interakcji, stając się fundamentem systemu społecznego.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Rafał Orzech / Wychowawca
Media jako "czwarta władza" w Polsce kreują określony obraz rzeczywistości, który nie zawsze jest zgodny z prawdą. Przejawem tego jest fakt, że "środki społecznego przekazu wywierają dziś ogromny wpływ na kształtowanie ludzkich postaw"1.
Media jako "czwarta władza" w Polsce kreują określony obraz rzeczywistości, który nie zawsze jest zgodny z prawdą. Przejawem tego jest fakt, że "środki społecznego przekazu wywierają dziś ogromny wpływ na kształtowanie ludzkich postaw"1.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Magdalena Guziak-Nowak / Wychowawca
Najbardziej widać to w szkole, gdzie szarzyznę murów ożywiają kolorowe paznokcie 11-latek, minispódniczki 12-latek i farbowany blond 13-latek. Wszystkie marzą o tym, żeby być seksowne. Tylko że to nie jest ich prawdziwe pragnienie a ślepe podążanie za modą, które może się zakończyć prawdziwą katastrofą. Szczególnie, jeśli przekaz ten wzmocni "zła"edukacja seksualna.
Najbardziej widać to w szkole, gdzie szarzyznę murów ożywiają kolorowe paznokcie 11-latek, minispódniczki 12-latek i farbowany blond 13-latek. Wszystkie marzą o tym, żeby być seksowne. Tylko że to nie jest ich prawdziwe pragnienie a ślepe podążanie za modą, które może się zakończyć prawdziwą katastrofą. Szczególnie, jeśli przekaz ten wzmocni "zła"edukacja seksualna.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca prof. Regina Pawłowska / Wychowawca
Dzisiaj w imię wolności i równości najpierw w języku, a potem w rzeczywistości obnaża się człowieka, odbiera mu się godność, niszczy się intymność w stosunkach ludzkich, najbardziej osobistych.
Dzisiaj w imię wolności i równości najpierw w języku, a potem w rzeczywistości obnaża się człowieka, odbiera mu się godność, niszczy się intymność w stosunkach ludzkich, najbardziej osobistych.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Henryk Bejda / Wychowawca
"Co tak dudni, co tak grzmi? Niebo huczy, ziemia drży. Czy wichura groźna dmie? Czy to burza idzie? Nie! To idzie gender, gender, gender i śpiewa... I spadnie jak burza, jak w maju ulewa, po której odradza się świat...".
"Co tak dudni, co tak grzmi? Niebo huczy, ziemia drży. Czy wichura groźna dmie? Czy to burza idzie? Nie! To idzie gender, gender, gender i śpiewa... I spadnie jak burza, jak w maju ulewa, po której odradza się świat...".
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Magdalena Guziak-Nowak / Wychowawca
"W krótkim czasie zręczna i bystra kampania medialna może przemienić wspólnotę gejowską w matkę chrzestną cywilizacji zachodniej" - napisał swego czasu aktywista homoseksualny. A potem dodał, że aby się tak stało, trzeba dać dzieciom w szkole "odpowiednie" podręczniki.
"W krótkim czasie zręczna i bystra kampania medialna może przemienić wspólnotę gejowską w matkę chrzestną cywilizacji zachodniej" - napisał swego czasu aktywista homoseksualny. A potem dodał, że aby się tak stało, trzeba dać dzieciom w szkole "odpowiednie" podręczniki.
8 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Aleksandra Gajek / Wychowawca
Obecnie wiele mówi się o podmiotowości dziecka, jego prawach i wolnościach, ale rzeczywistość zaprzecza tym założeniom. I nie trzeba tu przywoływać tak skrajnych przykładów na przedmiotowe traktowanie dzieci, jak rosnąca liczba aborcji czy coraz większe poparcie społeczne dla zabiegów sztucznego zapłodnienia. Wystarczy spojrzeć na przeciętną rodzinę, w której dzieci głównie… przeszkadzają.
Obecnie wiele mówi się o podmiotowości dziecka, jego prawach i wolnościach, ale rzeczywistość zaprzecza tym założeniom. I nie trzeba tu przywoływać tak skrajnych przykładów na przedmiotowe traktowanie dzieci, jak rosnąca liczba aborcji czy coraz większe poparcie społeczne dla zabiegów sztucznego zapłodnienia. Wystarczy spojrzeć na przeciętną rodzinę, w której dzieci głównie… przeszkadzają.
9 lat temu
Logo źródła: Wychowawca "Wychowawca"
Żyjemy w kulturze, w której często zanika świadomość dobra i zła, a z codziennego języka systematycznie znikają słowa opisujące aspekt etyczny. Dlatego szczególnie dzisiaj obecność autorytetów jest niezbędna w kształtowaniu zachowań i postaw moralnych, budowaniu relacji międzyludzkich.
Żyjemy w kulturze, w której często zanika świadomość dobra i zła, a z codziennego języka systematycznie znikają słowa opisujące aspekt etyczny. Dlatego szczególnie dzisiaj obecność autorytetów jest niezbędna w kształtowaniu zachowań i postaw moralnych, budowaniu relacji międzyludzkich.
9 lat temu
Logo źródła: Wychowawca Agata Grabowska / "Wychowawca"
Dzieci i młodzież stanowią największa grupę ryzyka uzależnienia od Internetu, które zasadniczo nie różni się od uzależnień powodowanych przez narkotyki czy alkohol. Według Z. Zaborowskiego uzależnienie stanowi "proces bądź jego efekt związany z wytwarzaniem się specyficznego zawiązku między jednostką, a jej czynnościami, zachowaniem, bądź między jednostką a innymi ludźmi, który charakteryzuje się ograniczeniem pola świadomości, pola decyzyjnego i wyborem często jednej tylko (…) alternatywy".
Dzieci i młodzież stanowią największa grupę ryzyka uzależnienia od Internetu, które zasadniczo nie różni się od uzależnień powodowanych przez narkotyki czy alkohol. Według Z. Zaborowskiego uzależnienie stanowi "proces bądź jego efekt związany z wytwarzaniem się specyficznego zawiązku między jednostką, a jej czynnościami, zachowaniem, bądź między jednostką a innymi ludźmi, który charakteryzuje się ograniczeniem pola świadomości, pola decyzyjnego i wyborem często jednej tylko (…) alternatywy".