Archidiecezja Częstochowska
www.swietyzygmunt.pl
Dokumenty potrzebne do zawarcia Sakramentu Małżeństwa (składane w kancelarii parafialnej):
- aktualne świadectwa chrztu (ważne 6 miesięcy, licząc do daty ślubu), z parafii, w której był chrzest. Gdyby na świadectwie nie było adnotacji o bierzmowaniu, to dodatkowo dostarczamy zaświadczenie o bierzmowaniu z parafii, w której się ono odbyło,
- dowody osobiste,
- zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa z Urzędu Stanu Cywilnego (w 3 egzemplarzach).
- świadectwa ukończenia Katechez Przedślubnych (jeśli nauki przedślubne jeszcze trwają, to należy okazać zaświadczenie o uczestnictwie w naukach),
- świadectwa nauki religii z ostatniej klasy (świadectwa szkolne z oceną z religii lub oddzielne świadectwa z religii),
- w przypadku, gdy oboje narzeczeni mieszkają poza parafią zawierania małżeństwa, zgoda z parafii jednego z narzeczonych (tzw. licencja)
Oboje narzeczeni powinni zgłosić się z ww. dokumentami do kancelarii parafialnejnie nie później niż 3 miesiące przed terminem ślubu w celu sporządzenia protokołu przedślubnego.
Rezerwacji terminu ślubu należy dokonać odpowiednio wcześniej.
Rozmowa duszpasterska przed ślubem odbywa się w 2 etapach:
- Spisanie protokołu przedślubnego oraz wystawienie zapowiedzi, inne ustalenia szczegółowe.
- Rozmowa duszpasterska na 2 tygodnie przed ślubem (gdy wszystkie dokumenty zostały złożone np. zapowiedzi, zaświadczenia o odbytym kursie przedmałżeńskim, inne brakujące w dniu spisywanie protokołu).
W dniu ślubu
Narzeczeni wraz z dwoma pełnoletnimi świadkami powinni zgłosić się w zakrystii kościoła, w którym zawierany będzie sakrament małżeństwa na 15 min. przed rozpoczęciem uroczystości (wszyscy z dowodami osobistymi, a narzeczeni dodatkowo z obrączkami).
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł