Archidiecezja Częstochowska

www.swietyzygmunt.pl

Dokumenty potrzebne do zawarcia Sakramentu Małżeństwa (składane w kancelarii parafialnej):

  • aktualne świadectwa chrztu (ważne 6 miesięcy, licząc do daty ślubu), z parafii, w której był chrzest. Gdyby na świadectwie nie było adnotacji o bierzmowaniu, to dodatkowo dostarczamy zaświadczenie o bierzmowaniu z parafii, w której się ono odbyło,
  • dowody osobiste,
  • zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa z Urzędu Stanu Cywilnego (w 3 egzemplarzach).
  • świadectwa ukończenia Katechez Przedślubnych (jeśli nauki przedślubne jeszcze trwają, to należy okazać zaświadczenie o uczestnictwie w naukach),
  • świadectwa nauki religii z ostatniej klasy (świadectwa szkolne z oceną z religii lub oddzielne świadectwa z religii),
  • w przypadku, gdy oboje narzeczeni mieszkają poza parafią zawierania małżeństwa, zgoda z parafii jednego z narzeczonych (tzw. licencja)

Oboje narzeczeni powinni zgłosić się z ww. dokumentami do kancelarii parafialnejnie nie później niż 3 miesiące przed terminem ślubu w celu sporządzenia protokołu przedślubnego.

Rezerwacji terminu ślubu należy dokonać odpowiednio wcześniej.

Rozmowa duszpasterska przed ślubem odbywa się w 2 etapach:

  1. Spisanie protokołu przedślubnego oraz wystawienie zapowiedzi, inne ustalenia szczegółowe.
  2. Rozmowa duszpasterska na 2 tygodnie przed ślubem (gdy wszystkie dokumenty zostały złożone np. zapowiedzi, zaświadczenia o odbytym kursie przedmałżeńskim, inne brakujące w dniu spisywanie protokołu).

W dniu ślubu

Narzeczeni wraz z dwoma pełnoletnimi świadkami powinni zgłosić się w zakrystii kościoła, w którym zawierany będzie sakrament małżeństwa na 15 min. przed rozpoczęciem uroczystości (wszyscy z dowodami osobistymi, a narzeczeni dodatkowo z obrączkami).

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Archidiecezja Częstochowska
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.